Ampére e.Rousseau - Flemmingh

pianissen

Trådstartare
Vilka har,ska betäcka med Ampére i år,själv har jag beställt 2 doser och väntar in rätt brunst?
Har ett sto e.Bellini-Ciceron

Sv: Ampére e.Rousseau - Flemmingh

jag har sett filmerna förut.

Traven är ju bra, men galoppen är jag inte superimponerad av och inte heller skritten
Har du några bedömningar av hans exteriör ? Hur är benen ?

Som du vet;) har även jag beställt 2 doser.

Väntar på att Quaterback fölis ska födas först, 11 dar kvar=) sen semineras hon med Ampere OM inte QB fölis blir super super då får jag ta mig en funderare. Stoet är e. Bellini-Donauwind-Herzbube

Senast ändrad:

Jag undrar just om benen, jag tycker att ffa höger fram ser underligt ut. Inte en enda bild rakt framifrån på filmerna..

After that the breathtaking brown stallion became the undoubtable winner of the 70 day performance test in Ermelo. Dream notes mark his extraordinary qualities: walk 8, trot 9, canter 9.5, suppleness 9, self carriage & balance 8.5, ridability and work ethics 9, talent for dressage 9. Test riders described the stallion as the best stallion in years.

Men har du sett alla filmer? Jag har sett honom rakt framifrån flera gånger. Ska se om jag hittar det igen, har sett så himla många filmer på honom...

det är inte utan att jag tycker att ni som har ston med långa ryggar har de bra just nu :) Både Quaterback å så denna Ampere...

Ja, den filmen har jag sett. Och jag tycker att högerfram inte är helt korrekt. (och inte rakt framifrån ser man heller)

Sen tycker jag att de visar alldeles för mycket trav - att den är bra är det ingen tvekan om. Men galopp och skritt skulle jag vilja se mer av.

Som sagt någon som sett några poäng på benen ?

Jag tycker inte heller att han är helt korrekt höger fram men hur många godkända hingstar är helt korrekta?!?

Gångartsmässigt upplever jag galoppen minst lika bra som traven medans skritten är nog den svagaste gångarten. Rent personligen tycker jag att han är bättre än Ouaterback.

Noa

After that the breathtaking brown stallion became the undoubtable winner of the 70 day performance test in Ermelo. Dream notes mark his extraordinary qualities: walk 8, trot 9, canter 9.5, suppleness 9, self carriage & balance 8.5, ridability and work ethics 9, talent for dressage 9. Test riders described the stallion as the best stallion in years.

Räcker för att jag ska bli såld!!!!!:idea:

Jag tycker inte heller att han är helt korrekt höger fram men hur många godkända hingstar är helt korrekta?!?

Gångartsmässigt upplever jag galoppen minst lika bra som traven medans skritten är nog den svagaste gångarten. Rent personligen tycker jag att han är bättre än Ouaterback.

Noa

Jag tycker minst lika bra om Quaterback men tycker att han är för dyr för mig annars hade jag aldrig tvekat.
Är iallafall lika glad över att jag tagit Ampére,hoppas nu bara att det tar sig....
Tycker att alla hans gångarter är superbra!!!!

Tycker dessutom att han hoppar rätt så bra,taxerar och stampar av bra,ska ju rida dressyr på avkomman va det tänkt men det gör inget om den har lite hopptalang ändå.

Som du vet;) har även jag beställt 2 doser.

Väntar på att Quaterback fölis ska födas först, 11 dar kvar=) sen semineras hon med Ampere OM inte QB fölis blir super super då får jag ta mig en funderare. Stoet är e. Bellini-Donauwind-Herzbube
Ja jag vet,det är jättespännande och höra vad du får för stjärna,måste maila film till mig sen.:love:
Håller tummarna för att allt går bra och smidigt!!!:laugh:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 627
Senast: Mabuse
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka