Amningshjälp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kalaspinglan

Trådstartare
Nu behöver jag er samlade erfarenhet och kunskap för att förenkla min vardag.

50% av amningstillfällena går jättebra.
30% går okej
20% går skitdåligt.

Han gapar ordentligt, men när han börjar suga så åker sidan på överläppen in och han smackar ljudligt. Så börjar vi om från början, "för om, gör rätt", och så börjar det så bra och så slinker den där lilla överläppen in igen.

Någon som har någon idé om hur jag kan hjälpa honom att göra rätt?
 
Sv: Amningshjälp

Kan du inte bara pilla ut läppen istället för att börja om?
Det tror jag att jag gjorde.
Stack in lillfingret och pillade läppen på plats.
 
Sv: Amningshjälp

Gör det ont när läppen åker in? Min son gjorde oxå så ibland i början. Men oftast gjorde det inte ont på mig, och då lät jag honom ha kvar det greppet. Uppenbarligen fick han i sig mjölken ändå, trots smackningar.
 
Sv: Amningshjälp

Min tjej sög också med läppen in i början. De sa att jag skulle pilla ut den eller låta henne ta ett nytt grepp och det gjorde jag ibland men efter ett tag när jag kände mig säkrare lät jag henne vara och efter ett tag till så hade hon slutat med det.

Jag tror inte det är något att bekymra sig så mkt om, om du märker att han suger bra oftast.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 909
Senast: Eurydome
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 980
Senast: Pilot
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 597
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 214
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp