Amning och pumpar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Vi har problem, Stina och jag alltså. Hon vill äta ofta, ofta på em och kvällar och det räcker inte min mjölk till för. Däremot har jag "över" på nätter och förmiddagar. Ett ganska vanligt problem har jag fått för mig.

Så, hur gör ni andra för att lösa detta? Om jag pumpar ur på förmiddagarna så borde jag ju öka produktionen så att det i slutändan produceras mer även på em och kvällar? Men min pump (Apotekets) är värdelös, det tar en dryg halvtimme att få ur typ 40ml, och jag ORKAR inte hålla på så. Hur lång tid tar det för er och hur mycket får ni ur varje gång? Handmjölkning fungerar inte heller. Vad har ni andra för pumpar??

Jenny
 
Sv: Amning och pumpar

jag mjölkar bara ur precis så trycket släpper och lite till. Då ökar inte produktionen ... För mig funkar handmjölkning ganska ok. Men har en pump oxå.. det är samma som dom har på "vårt" BB. Men fick den av min nästan jämngamla moster. Tror den finns att köpa i barnvagnsaffären. Har dock den manuella delen. Finns ju med"riktig"mjölkmaskin..
vet ej vad den heter.. vit och gul man kan skruva fast flaskan dierkt på pumpen om man vill...
 
Sv: Amning och pumpar

Men jag vill öka produktionen. Hellre pumpa ur (om jag får tag på en pump som fungerar) och kasta och kunna amma resten av dygnet.

Jenny
 
Sv: Amning och pumpar

Har Avent Isis, funkar kanon. Men jag är lite lat så hon får ersättning ibland när mjölken inte räcker till...
 
Sv: Amning och pumpar

Jag har en pump som du kan få.. *någonstans i gömmorna*
Det är dock en vanlig enkel..som du pumpar med för hand.

Jag avgudade pumparna på BB, en sån skulle man haft! :love:
 
Sv: Amning och pumpar

Gärna det! Så länge det inte är en sådan som Apotekets, för en sådan har jag och den gillar jag inte.

Jenny
 
Sv: Amning och pumpar

Har också en Avent Isis, tar väldigt kort tid att pumpa ur en sisådär 130ml :bump: ! Pumpen är suverän. Jag ammar alla mål utan den som är runt 04.00tiden, den ger pappa i flaska (min mjölk).
 
Sv: Amning och pumpar

Jag hade oxå apotekets, men när jag fått in "rätta knycken" pumpade jag ur 100-140 ml på några minuter! Med första barnet donerade jag en hel del bröstmjölk, o då fick man låna en mjölkmaskin från landstinget som var helt ok, men det var så mycket pysslande att sätta ihop o ta isär vid varje pumpning att jag tyckte att det funkade bättre med apotekets.:)
 
Sv: Amning och pumpar

Tyckte att det funkade att pumpa när lillen hade ätit klart, på förmiddagarna fanns det oftast lite kvar som jag pumpade ut, det kräver dock att man har pappan i närheten som kan ta över barnet och så pumpade jag det som rann till "av bara farten" när lillen slutat suga. Jag hade också en helt värdelös pump och om jag ska ha fler barn ska jag kosta på mig en bättre pump!!!
 
Sv: Amning och pumpar

Går ibland att hitta begagnade på div. siter. Har också en Avent Isis. Min betalade sig själv iom att jag sålde mjölk första månaderna.
 
Sv: Amning och pumpar

Jag använde en Avent isis, det funkade bra, fick jag bara igång utdrivningen så tog det inte lång tid att få ut 100-120 ml.

Du kan få min om du står ut med en begagnad, jag behöver den inte längre.
 
Sv: Amning och pumpar

Hör om du inte kan få hyra en elektrisk pump på bb. Jag har dubbelammat mina tvillingtjejer, har de sedan blivit hungriga igen (hände främst på kvällarna när de skulle buffra för natten) har de fått utpumpad bröstmjölk samt ersättning. Extramjölken gav vi från början i kopp innan amningen var helt etablerad för att inte göra dem tuttförvirrade, sedan i flaska.
Har pumpat ut extra på natten och förmiddagen för att öka produktionen. Huvudsaken är att barnen blir mätta så att de inte riskerar att skrika sig till kolik p.g.a. överlevnadsångest eller hunger. Om det sedan sker med hjälp av egen bröstmjölk (att föredra om det finns möjlighet och mängd) eller extra ersättning spelar nog ingen större roll bara barnet blir mätt.
Med en extra slang kan man pumpa båda brösten samtidigt vilket gör hela pumpandet mer uthärdligt. Det är dessutom en gudagåva att kunna lämna över matandet till mannen om man har pumpat ur, då plötsligt finns möjligheten att kunna få några fria timmar och det kan man behöva skämma bort sig själv med någon gång då och då.
Själv har jag ridit kurs idag! Jippiii!:bump:
Lycka till!
 
Sv: Amning och pumpar

Okej, då vill jag nog inte ha... ;) Låt den ligga i sina gömmor, vem vet det kanske blir fler sablar22 bebisar?

Jenny
 
Sv: Amning och pumpar

Om jag fick barn igen skulle jag definitivt satsa på en bättre pump än apotekets. Den är ju helt hopplös!!! Hade problem med mjölkstockning och fick pumpa ofta periodvis. Jag slet som ett djur med den j**la pumpen. Men tanken att skaffa en bättre dök aldrig upp *korkad*.

Så skaffa en annna pump är mitt tips!

Lycka till!
 
Sv: Amning och pumpar

okej..

Hmm.. alltså jag skulle gärna ha några barn till,
men jag vågar inte.
Tänk om det skulle bli samma sak igen som när Freddy
föddes :(
Jag vägrar utsätta mina nära och kära för det,
alla mådde väldigt dåligt och jag vill inte vara orsaken till det
ännu en gång.

Kram
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 632
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 023
Senast: cirkus
·
Småbarn Hej, skall försöka att skriva så kort jag kan! Jag har en son som i morgon blir exakt 2 månader! Jag började för ca 2 veckor sedan att...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 485
Senast: Raderad medlem 19815
·
Gravid - 1år dottern är 5 dagar, amningen funkade inte alls på bb..Så fort hon blev lagd till bröstet så blev hon arg, fick inget tag om patten och...
2
Svar
20
· Visningar
2 473

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp