Fille
Trådstartare
Nu har jag varit mamma i snart ett halvår, när C fortfarande låg i magen tänkte jag en del på amningsdebatten som pågått. Jag ammar offentligt, bestämde mig redan från början att det är "nåt man bara gör för mitt barn ska ha mat", även om det ibland känns lite konstigt. Hittills har jag inte mött nåt motstånd, inga kommentarer och jag har inte upplevt konstiga blickar. Har säkert fått blickar men inget jag lagt märke till.
Har ammat på shoppinggallerior, pizzerior/fik/resturanger, på matmarknad i helgen, suttit längst fram på konferens med runt 50 pers och ammat osv. Det vill säga att jag utsatt mig för en hel del offentlig amning.
Hur har det gått för er andra som ammat offentligt? Får ni kommentarer/blickar? Eller är det de få som får kommentarer som syns i media, vilket gör att debatten blir stor? Varför tror ni folk väljer att kommentera andras val att amma?
Har ammat på shoppinggallerior, pizzerior/fik/resturanger, på matmarknad i helgen, suttit längst fram på konferens med runt 50 pers och ammat osv. Det vill säga att jag utsatt mig för en hel del offentlig amning.
Hur har det gått för er andra som ammat offentligt? Får ni kommentarer/blickar? Eller är det de få som får kommentarer som syns i media, vilket gör att debatten blir stor? Varför tror ni folk väljer att kommentera andras val att amma?