Amigo Mio, Shires eller Börjes Himalaya?

Miljon

Trådstartare
Ett par av ponnyerna behöver nya regntäcken med hel hals. Plånboken är inte precis toktjock för tillfället, så jag har kikat på lite budgetalternativ.
Jag vet att alla tre märkena passar, och jag är nöjd med de täcken jag har från alla (fast Amigo har jag inte hunnit använda det andra Mio-täcket speciellt mycket, har dock andra Amigo). Alla tre har fast hals, vilket jag vill ha, de är gjorda i 600 D vilket väl är "normalt" för täcken. Alla de täcken jag har av de märkena sedan tidigare håller tätt bra, så i mina ögon är de ganska likvärda.
Prismässigt är Himalaya billigast, Mio en hundring till och Shires ytterligare ca 150 kr.

Vilket hade ni valt? Varför?

Jag tycker Himalaya är kanon! Mitt bästa täcke är fleecefodrat Himalaya. Sen på andra plats Shires.

Ett par av ponnyerna behöver nya regntäcken med hel hals. Plånboken är inte precis toktjock för tillfället, så jag har kikat på lite budgetalternativ.
Jag vet att alla tre märkena passar, och jag är nöjd med de täcken jag har från alla (fast Amigo har jag inte hunnit använda det andra Mio-täcket speciellt mycket, har dock andra Amigo). Alla tre har fast hals, vilket jag vill ha, de är gjorda i 600 D vilket väl är "normalt" för täcken. Alla de täcken jag har av de märkena sedan tidigare håller tätt bra, så i mina ögon är de ganska likvärda.
Prismässigt är Himalaya billigast, Mio en hundring till och Shires ytterligare ca 150 kr.

Eftersom de alla har 600D så är det ju samma slitstyrka, så om alla passar hade jag valt det billigaste.

Det billigaste. Grundat på mina erfarenheter av Himalaya (har inte provat de andra) och att slitstyrkan är densamma på alla tre.

Himalaya, helt klart!
Min herre (och hans kompisar...) är till viss del täckesmarodörer.
Hans Amigo Mio regntäcke var för det första ganska smalt i bogarna (han har rejäla bogar) och för det andra strimlade han det på 2 dagar. Eller så var det dålig kvalité, jag vet inte. :grin:
De flesta täckena han har är Börjes Himalaya. Och alltså, de är helt outstanding!! :love:
De verkar vara helt "okrossbara" och är i jättebra passform för en häst med bredare bogar och kropp.
Kan jättevarmt rekommenderas! :D

Hade valt Börjes pga priset och att många är nöjda med det täcket.

Amigo är ju bra men Mio är ju deras absoluta budgetvariant, bland mina täcken tycker jag Börjes yttertyg verkar starkare än mios trots samma denier.

Liknande trådar

Utrustning Har äntligen hittat ett täcke som passar min pållas smala hals. Hon har ni ett Horseware Amigo Mio. Skulle vilja komplettera...
Svar
5
· Visningar
2 617
Senast: Buck
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 904
Senast: gylle
·
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 437
Senast: Niki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama