Asko
Trådstartare
Jag är gravt hörselskadad så jag hör inte vad de säger på videorna men bara rubriken "recognizing the warning signs of organizing" fick mig att höja på ögonbrynen. Jösses.Jag har läst ditt inlägg flera gånger och jag tror inte att jag förstår det fullt ut. För att argumentera att jag blev minsann behandlad bra av min arbetsgivare när det finns massor av vittnesmål om andra arbetstagare inte blir bra behandlade snuddar, tyvärr, på det absurda... Speciellt om man säger att man fick arbeta i fyra timmar sedan återhämta på fritiden i 20 minuter innan jag fick arbeta igen... Min följdfråga till dig skulle då vara vart går gränsen för ration mellan arbetstagare som blir behandlade dåligt och blir behandlade bra?
Men återigen, det är inte här grundproblemet ligger med Amazon. Om jag väljer att strunta i det reella säkerhetspolitiska hot som Amazon utgör för USA. Så kvarstår saker som deras aktiva försök att undvika arbetarnas organisering. Nedan länkar jag till två youtube klipp som är läkta från Amazons interna utbildning där de går igenom sin syn på arbetarnas organisering. Den första länken är 3 min och den längre är ca 30 min, båda är från samma film, den ena är bara en kortare klippning. Jag råder alla som anser att Amazon är ett schyst företag att kolla på filmerna...