Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad finns det för alternativ och smarta lösningar?
jag är så trött på att mocka och hästen kissar enbart i boxen!
Finns det verkligen inga smarta moderna alternative till spån?
oookej, hittade pellets, men de kostar 95 kronor per påse! lite för dyrt.
Jag bor i australien.
Ju mer jag tänker på det ju mer tror jag att torv passar mig bäst. jag vill ju ha något så att kissert kan ligga kvar utan att lukta och som jag kan göra en bädd med, då är väll torv det bästa.
har inte hittat någon torv här, men det finns Peat Moss att köpa på vissa affärer som tydligen ska vara samma sak.
skulle det fungera att lägga ett tjockt lager med torv underst, och sen ha spån över?
Vi har en torvkaka på ca 15 cm. Ovanpå det har vi spånpellets och torv blandat - olika koncentration för olika hästar. Under vintern fyller vi i princip bara på med pellets. Det bästa vi haft.Det går bra att ha spån över om man har en häst som inte river runt. Gör hästen det så förordar jag enbart torv annars blir mockningen onödigt jobbig för ihop med spån blir inte kakan lika fast och suger inte lika bra.
Du blöter torven när den läggs in och trampar den så blir det en kaka som suger upp kisset och sedan har du lös torv över. Mina hästars "kakor" är ca 2 dm när de är färdiga och 1-2 dm lös torv ovanpå men lägg inte in så mycket på en gång utan lägg en grund och trampa den så att den blir ca 1 dm när den är tilltrampad och lägg sedan minst lika mycket ovanpå löst som hästen sedan själv trampar in och fyll på efterhand.