Alternativ till SMHN?

Annars

Trådstartare
Min C-ponny äter just nu 5-6 kg hö i SMHN varje dag, men skulle vilja ha tips på alternativ till SMHN för en mer naturlig ätställning. Jag är inackorderad så har vissa begränsningar, men alla tips är välkomna. Dock får hon hosta av halm så det går tyvärr bort. Likaså av att äta direkt från marken. Och att höja högivan i stället för SMHN går också bort på grund av fång, så hon kan inte ha några extra kilon alls. Än så länge är SMHN mitt bästa alternativ av de jag kommer på, men är lite orolig för framtida nackproblem mm. Hon har redan tillräckligt med problem den här ponnyn så vill gärna vara extra försiktig. ;)
 
Googla på "slow feeding" och kolla på You tube.

Finns det ingen lösning där så får man hitta på något helt eget.
 
Min C-ponny äter just nu 5-6 kg hö i SMHN varje dag, men skulle vilja ha tips på alternativ till SMHN för en mer naturlig ätställning. Jag är inackorderad så har vissa begränsningar, men alla tips är välkomna. Dock får hon hosta av halm så det går tyvärr bort. Likaså av att äta direkt från marken. Och att höja högivan i stället för SMHN går också bort på grund av fång, så hon kan inte ha några extra kilon alls. Än så länge är SMHN mitt bästa alternativ av de jag kommer på, men är lite orolig för framtida nackproblem mm. Hon har redan tillräckligt med problem den här ponnyn så vill gärna vara extra försiktig. ;)
skulle något sånt här få plats i boxen?
http://3.bp.blogspot.com/_AL2v66CfFYE/TPAR0LpAcEI/AAAAAAAAAQE/zpOmImd1CLo/s1600/DSC06546.JPG
 
Min C-ponny äter just nu 5-6 kg hö i SMHN varje dag, men skulle vilja ha tips på alternativ till SMHN för en mer naturlig ätställning. Jag är inackorderad så har vissa begränsningar, men alla tips är välkomna. Dock får hon hosta av halm så det går tyvärr bort. Likaså av att äta direkt från marken. Och att höja högivan i stället för SMHN går också bort på grund av fång, så hon kan inte ha några extra kilon alls. Än så länge är SMHN mitt bästa alternativ av de jag kommer på, men är lite orolig för framtida nackproblem mm. Hon har redan tillräckligt med problem den här ponnyn så vill gärna vara extra försiktig. ;)
Jag fick inte bukt med min hästs hosta förrän jag bytte till hösilage.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst står på boxvila i sex veckor efter en operation av griffelbenet i förra veckan. För några dagar sedan började han hosta då och...
2
Svar
23
· Visningar
2 717
Senast: emptyrings
·
Hästvård Hästen är ett hbl föl fött 21 april 2013. Behandling har sett ut så här: 9 September: Hembesök, kontroll av lungor och luftvägar. Hör...
Svar
7
· Visningar
1 391
Senast: MaRomer
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 055
Senast: JForsberg
·
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 465
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp