Jag har mina tre försäkrade för 60K, och kommer fortsätta med det.
En av hundarna är 8 år och har använt sin försäkring en gång, efter att ha lyckats ta sig förbi grinden in till julgodiset på julafton (och sedan satt i sig stora mängder mörk choklad...). Den yngsta på 3 år har också använt sin försäkring en gång, men inte några gigantsummor (slet/skar upp hud mellan två tår vilket behövde sys med ganska många stygn och också blev inflammerat/infekterat).
Men den tredje hunden, som nu är 11 år, slet först av ett korsband som 6-åring, tog bort en juvertumör som 7-åring, fick malignt lymfom som 8-åring, livmodersinflammation som 10-åring, och tog bort några knäckta tänder några månader senare (hon hade då fyllt 11 år). Hon har ju verkligen använt sin försäkring genom åren. Hon har aldrig maxat den, men varit nära några gånger. Hon har dock klarat sig helt utan komplikationer - alla operationer har gått bra, det har läkt bra efteråt, inga problem med korsbandsoperationsrehaben hon klarade cellgifterna bra och de verkar ha tagit bort all cancer etc. Hon har inte heller någonsin behövt åka in t.ex. akut helgtid eller liknande.
Det har ju blivit tydligt att försäkringen behövts på mina hundar. Jag har varit beredd flera gånger på att jag kan få avliva henne om det blir komplikationer eller liknande, och att hon kanske inte kommer leva så länge - men hon har än så länge klarat allt bara hon fått en chans.