Allt för tv- bli uppäten av en anakonda

@MacGyver Någon har väl skjutit sig själv i det där programmet dessutom när allt gick käpprätt åt helskotta?
Ja jag har en svag aning om att det var nån som ledsnade på livet och gjorde nåt "radikalt". Dom flesta där verkar ha nån form av diagnoser eller andra störningar, inte alla men många.

Ja, jag förstod inte varför de ska vara nakna och överleva, att man har program om hur man ska överleva om man råkar hamna i vildmarken tycker jag är jättebra för det är det nog inte många som vet.
Allt ska ju handla om extrema "äventyr" numera och givetvis har outdoor-dårarna anammat det hela fullt ut och firmorna hängt på så en sketen övernattning utomhus kan kosta uppemot 15,000:- i bara utrustning som man "måste" ha. Mina grejer kostar en bråkdel av det, används frekvent och jag bor 100+-dagar utomhus per år och sover utomhus 8-9 månader om året och flyttar in "sängkammaren" först när det börjar bli för rått på hösten. Det är inte ovanligt att jag vaknar och först måste tömma flip-flopsandalerna på snö innan jag kliver upp. :p

Fö. kräks jag på mode-ordet "äventyr", det är ju sånt jag alltid gjort sen jag lärde mig gå så vad är så fantastiskt med att slagga under en gran eller i hängmattan i nån skog, annat än att man sover som en stock?

Har sett Gold diver och även nåt program där ryssar och amerikaner? Skulle samarbeta med nåt skogsarbete i Ryssland.
Även ett program där det jagade och försökte sinka valfångare med olika medel, kommer inte ihåg vilka aktivister det var, förmodligen inte Greenpeace. Men det slutade ju med att deras lilla special jagarbåt blev överkört av ett av fartygen:crazy:
Dock klarade sig alla som var ombord, men kunde gått illa.

Tacka vet jag istället de amerikanska och engelska programmen American Pickers och Gömda skatter. :) Särskilt Gömda skatter när de åker runt till slotten och herrgårdarna:love:

Ja eller Dual Survival där de faktiskt förklarar hur man kan använda sig av "vardagliga" saker för att delvis överleva värme/kyla och göra eld, skaffa vatten och synas för hjälpen som (förhoppningsvis) är på väg. Där handlar det om att överleva tills man hittar civilisation eller man blir hittad. De fokuserar på basbehoven som vatten, mat, skydd och synlighet för andra. T.ex. just hur man tar ut väderstreck, tecken på andra människor, vad man kan äta och inte ska äta, tips och tricks osv.
Sånt uppskattar jag för det kan vara användbart om man skulle vara med om en olycka t.ex.

Tycker att hela grejen med ormstackaren är idiotisk.

Ska samtidigt påpeka att visst finns det kvinnor som ger sig ut i vildmarken, dock inte ensamma och inte med kläder på sig (givetvis). I naked and afraid sticker en man och en kvinna ut i vildmarken, utan några hjälpmedel alls (de är som sagt nakna), för att klara sig en viss tid. Idiotiskt det med om du frågar mig.

De skadar ju bara sig själva. Oftast. (själv led jag mest över att det var så fruktansvärt amerikanskt)

Vill man titta på nåt idiotiskt där testosteronet flödar fritt så titta på Gold divers. :D Det är mycket *Piip,,,,,piip,,,piip* och en del handgripligheter :rage: plus att dom dyker med utrustning som delvis är hemmabyggd och utan både reservluft och annat livsnödvändigt :banghead: ifall det skiter sig,,,,,,,vilket det gör med jämna mellanrum. :eek: Farkosterna är allt från stora pråmar till hemsnickrade,,,,,,,,,eh,,,skapelser som knappt flyter. :rofl:

Gold Divers är väl inte så farligt med testosteron? Vill du se testosteron ska du titta på "Det svarta guldet" misstänker att de även tillför lite extra testosteron till sina kroppar (ser ut och beter sig som det). De råkar ut för polisen stup i kvarten, slåss sinsemellan och är allmänt grabbiga. Gänget i gold divers har väl egentligen bara tre problem. 1. De bor i Nome, ett pyttesamhälle vid världens ände = inte mkt att göra, 2. De är drabbade av massiv guldfeber, 3. Punkt 1 och 2 driver dem till någon av de flertaliga pubarna i staden och de allra flesta (män som kvinnor är alkoholister).

@MacGyver Någon har väl skjutit sig själv i det där programmet dessutom när allt gick käpprätt åt helskotta?

Angående han som sköt sig (John Bunce), så misstänker hans vänner (inklusive han som bevittnade det hela) att det inte var tänkt att han skulle dö, utan helt enkelt en tragisk händelse som skedde under en fylla (givetvis var han skitfull).

Gold divers kan vara ganska kul att titta på, man får bara blunda lite för deras utsvävningar i idioti som händer titt som tätt (antagligen för att folk ska titta på det).

Jag förkastar hela programidéen som något totalt idiotiskt.

Men får bidra med denna lite roliga uppföljare ...

snake-anaconda-portion-diet-eating-holidays-christmas-funny-ecard-KpT.png

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka