Allt för tv- bli uppäten av en anakonda

purity_666

Trådstartare
Ja, nya Discoverygrejen är att en man (såklart) ska bli svald av en anakonda. Planen är att han sen ska kräkas upp.

Så mycket frågor väcks i huvudet. Den första är Varför. Den andra är också Varför.
Vad ska uppnås? Hur mår ormen? Kommer ormen dö? Få inre skador? Jag tänker egentligen inte jättemycket på mannens skador då han faktiskt gör det frivilligt, det gör inte ormen. Allt för tv? Var går egentligen gränsen?

Sen undrar jag också varför det är män som gör sånt här? Man ser inte ofta kvinnor ge sig ut i skogen och leva på sin urin. Slå tält bland björnar eller brottas med krokodiler. Man ser sällan kvinnor göra andra idiotgrejer som att åka kundvagn ner för en klippa, testa vad som händer om man hoppar igenom en vak eller åka skateboard efter en bil.
Är män naturligt mer korkade eller tar äventyrslusten helt enkelt överhanden? Vad händer?

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/noje/article56157.ab

Alltså... Det är så sjukt... Och så hemskt. Jag har sån ormfobi och var dum nog att läsa högt för sambon så han kollade såklart på det.

Eaten Alive By Anaconda: Why I Did It | TODAY:

Kommer ha mardrömmar :'(

Även om tanken bakom är god så är det hejdlöst vansinnigt och helt idiotiskt. Var de beredda att kapa ormen om det skulle gå riktigt snett?

j as g bara undrar hur de löste det faktum att anakondor krossar sina bytens ben innan de sväljer?
För att de inte ska fastna på vägen

Undrar fortfarande vad den goda tanken med det hela skulle vara? (har inte tittat på videon och vill inte heller)

Den goda tanken var att fixa uppmärksamhet till regnskogen som skövlas osv, han jobbar visst med sånt.
Enligt vad han säger så fanns där veterinär på plats och ormen blev inte skadad.
Angående hur han överlevde att bli krossad så hade han en speciell rustning som skyddade honom.

Uppmärksamhet fick han ju, frågan är om uppmärksamheten verkligen riktades åt rätt håll..?

Den goda tanken var att fixa uppmärksamhet till regnskogen som skövlas osv, han jobbar visst med sånt.
Enligt vad han säger så fanns där veterinär på plats och ormen blev inte skadad.
Angående hur han överlevde att bli krossad så hade han en speciell rustning som skyddade honom.

Uppmärksamhet fick han ju, frågan är om uppmärksamheten verkligen riktades åt rätt håll..?

Aa, oki.

Den blev inte skadad nej. Men jag kan sätta rätt mycket på att de hade skurit upp buken på ormen om det blivit nödläge för personen. Inte hade de tittat på och låtit honom dö. Att riskera ett djur för sånt är bara vidrigt och han kan inte kalla sig "ormvän" Med all utrustning kunde väl ormen få inre skador också av vassa delar som stack ut.
Nej, nog borde de kunnat komma på något bättre.

Ja, nya Discoverygrejen är att en man (såklart) ska bli svald av en anakonda. Planen är att han sen ska kräkas upp.

Så mycket frågor väcks i huvudet. Den första är Varför. Den andra är också Varför.
Vad ska uppnås? Hur mår ormen? Kommer ormen dö? Få inre skador? Jag tänker egentligen inte jättemycket på mannens skador då han faktiskt gör det frivilligt, det gör inte ormen. Allt för tv? Var går egentligen gränsen?

Sen undrar jag också varför det är män som gör sånt här? Man ser inte ofta kvinnor ge sig ut i skogen och leva på sin urin. Slå tält bland björnar eller brottas med krokodiler. Man ser sällan kvinnor göra andra idiotgrejer som att åka kundvagn ner för en klippa, testa vad som händer om man hoppar igenom en vak eller åka skateboard efter en bil.
Är män naturligt mer korkade eller tar äventyrslusten helt enkelt överhanden? Vad händer?

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/noje/article56157.ab

Tycker att hela grejen med ormstackaren är idiotisk.

Ska samtidigt påpeka att visst finns det kvinnor som ger sig ut i vildmarken, dock inte ensamma och inte med kläder på sig (givetvis). I naked and afraid sticker en man och en kvinna ut i vildmarken, utan några hjälpmedel alls (de är som sagt nakna), för att klara sig en viss tid. Idiotiskt det med om du frågar mig.

Vill man titta på nåt idiotiskt där testosteronet flödar fritt så titta på Gold divers. :D Det är mycket *Piip,,,,,piip,,,piip* och en del handgripligheter :rage: plus att dom dyker med utrustning som delvis är hemmabyggd och utan både reservluft och annat livsnödvändigt :banghead: ifall det skiter sig,,,,,,,vilket det gör med jämna mellanrum. :eek: Farkosterna är allt från stora pråmar till hemsnickrade,,,,,,,,,eh,,,skapelser som knappt flyter. :rofl:

Ja, jag förstod inte varför de ska vara nakna och överleva, att man har program om hur man ska överleva om man råkar hamna i vildmarken tycker jag är jättebra för det är det nog inte många som vet. Ta ut väderstreck, fixa eld och skydd, hur man läser naturen så man förhoppningsvis når civilisationen osv. Men det här med ormen känns bara uridiotiskt! Jag såg klippet där han "förklarar sig" och han säger att han älskar ormar och aldrig skulle göra något som skulle skada dom och veterinärer och hej håle, men som tidigare sagts så självklart hade dom snittat ormen och räddat honom om något gått fel. DÅ hade de alltså dödat en stackars vacker orm helt i onödan för nåt jä*la PR-jippo..... jag undrar fortfarande hur dom fick ut honom igen och hur de hjälpte ormen som vid det laget har tömt sin energi på at under en timme "äta" människan men sen inte få någon näring utan måst ut igen och hitta nytt byte??
Någon som vet när detta ska visas på Discovery eller om det redan har det?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka