Allergimedicin till häst

hasttjej_

Trådstartare
Hur många tabletter Tavergyl kan man ge en ponny som reagerar kraftigt mot björkpollen, och hur många gånger per dag? Det är en D-ponny. Har tyvärr inte möjlighet att få tag på någon annan allergimedicin idag.

Tack på förhand!

Ring och fråga en veterinär - om hästen har en kraftig allergireaktion är det nog veterinärbehandling den behöver initialt.
Dock har antihistamin ganska tveksam effekt till häst i många fall. Vad har hästen för medicinering mot sin pollenallergi i vanliga fall?

Det finns nässpary till häst, hade en i mitt stall som använde det. Den blev hostig med torras lemhinnor och sprutade näsan innan ridning.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 034
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: Kilauea
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 242
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025