Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan hästar uppvisa allergi/överkänslighet mot flugmedel? Kan det i så fall vara så att visa flugmedel fungerar och andra inte?
Med andra ord så borde den vara ganska ofarlig att ha på hästen ur allergi/överkänslighetssynpunkt?Såhär står det ang. Renons:
Renons innehåller Icaridin som verksam beståndsdel och är den produkt som har testats mest omfattande av alla flug och insektsavvisande medel. Produkten finns i ett flertal medel för humant bruk och har använts i tre år som aktiv ingrediens i Renons Flugmedel med utmärkt effekt. Icaridin rekommenderas bl a av WHO för skydd inom malariainfekterade områden i hela världen. Icaridin har mycket låg toxiditet och ringa miljöpåverkan.
Med andra ord så borde den vara ganska ofarlig att ha på hästen ur allergi/överkänslighetssynpunkt?
@Alexandra_W Och min ena fick en mycket kraftig reaktion på PROBs eksemlotion. Han fick stora blåsor och sår som krävde veterinärvård. PROB själva förnekade att det kunde vara deras produkt som orsakat det.. Har inga höga tankar om det företaget efter det.. Mycket otrevligt bemötande.
Jag pratade med med ägaren, hon var väldigt sur och hävdade att det definitivt berodde på något annat och jag skulle behandla med deras schampo Hon gick till och med så långt att hon skyllde på veterinären..
De är väldigt bra på att dölja alla som får problem, ett tag stod det till och med på hemsidan att det inte fanns några rapporterade biverkningar/problem/överkänsligheter alls. Tur att de plockat bort det i varje fall.
Tur att det finns fler produkter på marknaden! Switch blandat med vatten fungerar för oss, så det kör jag på tills Switchen är slut.