Allergi hos katt?

M

MaddeLen

Lillkillen här hemma har senaste dagarna fått någon långvarig nysattack.

Var nyligen hos vet. då jag tycker han andas "tungt" men ingen infektion konstaterades utan det kunde vara så att han bara är lite i trång i sin näsa, därav det väsande ljudet vid andning.

Men nu har han alltså börjat nysa som en tok. Kom för några dagar sen hem med stallkläder (som sedan legat kvar i lägenheten), något som katten aldrig förr kommit i kontakt med. Kan det vara så att han är allergisk mot häst?

Någon som har någon idé om vad det annars kan vara?

/Madde

Sv: Allergi hos katt?

Det har inte fastnat nått skräp i näsan då? Det är väl rätt vanligt att det fastnar grässtrån och dylikt.

Sv: Allergi hos katt?

Vår kisse hade nyss bihåleinflammation. Det började med nysningar och då trodde vi först att han bara var snuvig helt enkelt för i övrigt mådde han bra och var sig själv. Sen en morgon var han plötsligt alldeles skållhet och hängig och det kom blodblandat var ur näsan. Fick antibiotika och det gav med sig.
Vet ju såklart inte om det kan vara samma, men det började ju "bara" med nysningar för vår katt med.

Liknande trådar

Övr. Katt Vad tusan ska jag göra :( Min sambo och hans barn har 2 katter som de skaffade precis innan jag kom in i bilden. 2 vanliga helsvarta...
Svar
13
· Visningar
1 862
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa...
2
Svar
24
· Visningar
24 048
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 890
Senast: Nominous
·
Katthälsa Har varit på djursjukhuset med andra katten idag och mest sannolikt har hon herpes i ena ögat :cry: Vad fan gör jag nu?? Hon är allt...
Svar
17
· Visningar
10 155
Senast: Omorfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama