alla mina bilder är borta, kan jag återställa på någe vis?

Arrows

Trådstartare
jag startade om min dator här för några timmar sedan, och upptäckte att datorn i princip rensat sej själv :eek: jag kunde inte hitta mina filer,bilder eller någonting, det var som att starta upp en helt ny dator :crazy:.

Jag fotograferar mycket och har väldigt mycket bilder som är väldigt viktiga.
Jag sökte på ett namn på en av mina mappar och hittade alla mina bilder :bump:.

Fort som skrutt la jag om dom i en annan mapp så jag skulle kunna hitta dom.

Bara det att nästa gång jag startade upp datorn var jag tillbaka på samma gamla dator, och när jag nu försöker öppna bildmappen finns det inga bilder :eek:

jag söker efter mina mappar igen, hittar dom och drar en lättnadens suck!
men när jag försöker klicka upp dom får jag ett felmeddelande att filerna har flyttats och det bara är en overksam genväg :eek::confused::crazy::cry:

kan jag göra något för att få tillbaka mina bilder:confused:

jag är desperat
 
Sv: alla mina bilder är borta, kan jag återställa på någe vis?

väldigt skumt, har du testat att söka efter alla JPG bilder (Gissar det är det filformatet på dina bilder)

*.jpg
 
Sv: alla mina bilder är borta, kan jag återställa på någe vis?

Jag hade gjort en fullständig anti-virus sökning av hela datorn. Det finns virus som aktivt döljer dina bilder och filer för att få dig att tro att de försvunnit helt, även om de i själva verket finns där, men som sagt är dolda av viruset.
 
Sv: alla mina bilder är borta, kan jag återställa på någe vis?

Hur gör jag det? menar du söka efter namnen på filerna? det har jag iaf provat och där får jag inga träffar.

iNHALE: ska prova virussöka, men tror inte det kommer hjälpa mej så mycket.
 
Sv: alla mina bilder är borta, kan jag återställa på någe vis?

ìstället för att söka på filnamn så går det söla på filtyp

Problemet är om iNHALE har rätt så brukar det inte fixa sig med att kolla efter virus.
Det du får göra är att göra så den visar dolda filer.

Sök på google på det operativsystem du kör (winXP, Vista Win7) hur du gör
 
Sv: alla mina bilder är borta, kan jag återställa på någe vis?

jag startade om min dator här för några timmar sedan, och upptäckte att datorn i princip rensat sej själv :eek: jag kunde inte hitta mina filer,bilder eller någonting, det var som att starta upp en helt ny dator :crazy:.

Jag fotograferar mycket och har väldigt mycket bilder som är väldigt viktiga.

Är du säker på att hårddisken inte är skadad på något sätt?
Väldigt viktiga bilder kanske man ska backup:a på CD/DVD/USB/Annan hårddisk...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver akut hjälp av någon datakunnig. (att inte kunna använda datorn som vanligt är inte alls roligt) Vår dator har blivit helt...
Svar
3
· Visningar
1 396
Senast: bigganl
·
IT & mobiler Hoppas det är någon Mackunnig här inne som vill hjälpa mig. Jag skaffade en MacBook Pro för ca 1 år sedan. Har varit supernöjd och...
Svar
2
· Visningar
1 119
IT & mobiler Jag behöver hjälp och det är nu. Jag har fått ett virus på datorn som heter HDD Low. Hittade detta info om det och ett...
Svar
5
· Visningar
1 348
Senast: Bylund
·
IT & mobiler Min dator mår synnerligen obra. Den har mått bra tills igår kväll, då jag satt och surfade och skulle ladda in lite bilder från...
Svar
2
· Visningar
1 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp