All text på en sida?

Maris_

Trådstartare
Jag är utomlands och kan förstås inte riktigt hålla mig borta från Bukefalos. Surfar på min bärbara och jag undrar om det finns något sätt som man kan se en hel tråd, på bara en sida? Alltså inte sid 1, 2, 3, 4 osv, utan att jag kan öppna en sida och där läsa alla inlägg, så att jag kan läsa när jag är nedkopplad?

Sv: All text på en sida?

Nej, det tror jag inte. Du kan ändra så att du kan se upp till 30 inlägg per sida. (Under Kontrollpanel - Redigera alternativ). Men mer än så tror jag inte går.

Jag antar att du bara kan vara uppkopplad en kort stund, och sedan läsa i lugn och ro. I så fall kan du ju öppna alla delsidor i olika flikar i din webbläsare (jo, jag förstår att det blir ohanterligt med riktigt långa trådar).

Ett bättre alternativ är kanske att använda webbläsarens funktioner för att läsa sidor offline. Hur det fungerar varierar mellan olika webbläsare. Kanske måste du ladda ner något tillägg. Men när du väl fått igång det och laddat ner sidorna kan du läsa dem när du vill.

Än så länge finns länken till Arkiv långt ned till höger på sidorna. Via den kan du få hela trådar.

Jag ställt in så jag får 50 inlägg på en sida då jag gjorde det var det max med inlägg. Kolla dina inställningar inte så många trådar som går över den gränsen.

Det går bara att få 30 numera.

Du får behålla dina 50 så länge du inte gör några ändringar i dina inställningar.

Var det inte 40 nyss?

Oavsett vilket; varför togs 50 inläggsalternativet bort?

30 har det varit i flera år.

Jag tror Gunnar minskade ner det i samband med att servrarna krånglade. Han misstänkte att det kanske kunde vara en av orsakerna.

Jag hittade det inlägget förresten, postat 2006-10-15:
Jag diskuterade för ett tag sedan problem med att det tog så lång tid att hämta trådar med en användare på Snacksidan.
Vi använde olika webbläsare, men det hade ingen betydelse, hon hade en långsammare processor i sin dator, det hade viss betydelse.
Störst betydelse hade hur många inlägg man valt att visa i taget, i tråden.
Hon hade 50 och jag hade 25, det tog ungefär dubbelt så lång tid för henne att få ner en tråd. Ganska självklart egentligen.

Jag funderade lite på detta och bestämde mig för att justera ner antalet inlägg man kan se samtidigt till att max vara 30, standardvarianten ändrade jag från 25 till 20.

Detta kommer göra att trådarna kommer laddas fortare. Dessutom bör det minska belastningen på servern en aning då bland annat belastningen sprids mera.

Visst kan det kanske finnas fördelar med att få ner så många inlägg som möjligt samtidigt, men jag tycker nog att en förändring från 50 till 30 i taget inte är någon stor sak.

De flesta förändringarna jag gör finns det faktiskt någon typ av anledning till ;) i detta fall att snabba upp sidorna. Sedan kanske effekten inte alltid märks så mycket i vanliga fall, men jag ser inte detta som någon stor försämring i alla fall.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 444
Senast: Amha
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
631
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 277
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Avstå jobbresor
  • Valet i USA