Sv: Alkohol o tonårsföräldrar
Körkort och bil gör det möjligt för mig att bo på 138kvm med 5 boxars stall och 9ha hagar för 0:-/månad inklusive allt.
Och jag kan pendla till Stockholm för dryga 1000:-lappen i månaden.
Bilen till kollektivtrafiken och så 600:- för ett SL-månadskort.
Det finns oftast 2 sidor på ett mynt.
Barn skall sitta i bilskydd, det är liksom lag på det.
Problemet uppstår först när de skyller på att de vill dricka/har druckigt alkohol och därför inte kan ta hand om sina barn eller djur eller annat som behöver tas om hand.
Man ordnar backup först, och sedan så kan man ta sina glas vin.
Man kan vända på det också.Petruska skrev:Dessutom frigör bilfriheten lite pengar till taxi vid behov. Om en bil kostar 2-3000 i månaden, åker nog få körkortslösa taxi för det beloppet!
Körkort och bil gör det möjligt för mig att bo på 138kvm med 5 boxars stall och 9ha hagar för 0:-/månad inklusive allt.
Och jag kan pendla till Stockholm för dryga 1000:-lappen i månaden.
Bilen till kollektivtrafiken och så 600:- för ett SL-månadskort.
Det finns oftast 2 sidor på ett mynt.
Man får av trafiksäkerhetsskäl ändå inte ha barnet i famnen.Petruska skrev:tex för att ett barn får krupp, då kan man ju ta taxi om man har druckit lite. Har ju fördelen också att man kan ha barnet i famnen, vilket man inte kan när man kör själv.
Barn skall sitta i bilskydd, det är liksom lag på det.
Jag har inga problem med att folk dricker vin och öl, jag gör det gärna själv också.Petruska skrev:Men jag förstår också att missbruk i familjen gör att man inte vill att folk dricker, och jag lovar att ta hänsyn till det om vi skulle träffas!
Problemet uppstår först när de skyller på att de vill dricka/har druckigt alkohol och därför inte kan ta hand om sina barn eller djur eller annat som behöver tas om hand.
Man ordnar backup först, och sedan så kan man ta sina glas vin.