Alger till surt sto?

S

Stardust

Hejsan!

Vår nya ponny har ett hysteriskt humör.
Har nu hört att det ska finnas alger att ge till sura brunst-ston.
Någon som vet om det stämmer och om det fungerar?

Tar tacksamt emot svar!

Glad Påsk på Er!
Mvh Stardust

Sv: Alger till surt sto?

Det finns en ört som heter Agnus Castus. Den heter munkpeppar på svenska. Den finns i en örtblandning till häst och reglerar hormonsystemet och lindrar brunstsymptom. Jag äter den själv i droppform för at jag inte kan bli gravid.. ska se om det funkar.. Den går alltså att ge både djur och människa :) jag tror det är Hilton Herbs som har en blandning med munkpeppar i, sök på Google så tror jag du hittar de.. Lycka till! :bow:

Sv: Alger till surt sto?

Hej!
Tack snälla för ditt svar!
Ska undersöka länken och läsa mer om munkpepparn.

Hoppas att munkpeppar även kan hjälpa dig. Håller tummarna!

Kram från Stardust

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 869
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 750
Senast: Stereo
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 347
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
3 149
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit