Alg eller ren horn

hastflicka

Trådstartare
Var kan man hitta storre bitar alg eller renhorn for hyfsade priser? Mina tjejer behover ha ett urval av storre bitar om jag ska kunna ha det liggande framme, men allt jag hittar ar pytte sma bitar och priset ar hutlost.

Jag tankte att man kanske kan kopa fran en jagare, men var hittar man en sadan?:p

Jag tankte att man kanske kan kopa fran en jagare, men var hittar man en sadan?:p

Var i landet är du? (Är du ens i landet? :p)
Renarna börjar väl fälla hornen nu ungefär, älgarna går kanske med dem en liten stund till. Enklaste (billigaste! :D) är nog att knata ut i älg/ren-marker och låta hunden leta reda på godsakerna själv. Vad gäller att köpa från jägare så vill de ofta (men inte alltid) ha kvar älghornen om de är lite större, och stora älgjaktssäsongen är väl dessutom över (de flesta når sina kvoter första veckorna redan). Renhorn hoppas jag du inte får tag på från jägare! :eek:;) Däremot kan du köpa renhorn från renskötare, det används tex i slöjd, bara att googla. Billigt skulle jag väl inte kalla det dock.

Jag som själv bor i Skåne med jagande släkten uppe i Norrland, gör något så onaturligt som att köpa horn från hundgodisbutiker. Pappa skrattade så han höll på att kvävas när han hörde det... :meh: Jag har köpt från Tuggmästaren - inte billigt, men vad ska man göra...

Monster har också hittat lite rådjurshorn ute på promenad, men det är en väldigt obehaglig (och spetsig) storlek för hundar i hans viktklass. :down:

Vi har så mycket rådjur här och en del hjort och älg, men jag har aldrig under mina 14-15 år i denna skog hittat minsta lilla horn:cry: Skulle så gärna vilja hitta, för dom priserna som är på köpehorn är bedrövliga enligt mig - man skulle ha hittat den nischen själv och blivit rik:D

Joda, vi ar tillbaka over jul. :) Vi ser gott om algspar i skogen, dock inga horn. :cautious:Min lilla maste alltid ha nagot att tugga pa sa hon inte forstor inredningen ... eller sig sjalv genom att tugga pa svansen:banghead:. Da jag ar lite orolig att det kan bli brak om de inte har flera att valja pa sa vill jag ha en hel massa utspridda runt huset som man kan trampa pa och gora sig ordentligt illa.:angel:
Det blir nog att bestalla storre bitar nar jag kommer hem igen.

Liknande trådar

Övr. Hund Var gor att din hund inte kan vanta att jobba och trana? Blir era hundar ocksa riktigt "excited" och riktigt studsar vid tanke pa job...
Svar
18
· Visningar
1 725
Senast: Bebben
·
Hundavel & Ras Ja, som rubriken antyder, vilka hundraser passar battre att bo i lagenhet an andra? Sjalvklart blir hunden vad man gor den till, vi...
Svar
13
· Visningar
5 353
Avel Jag har ett 4-arigt sto e- Into the West, som ar e- Ramiro Z. Mamman ar e- Triggerero (fullblod). Min 4-aring reds in under sommaren...
Svar
6
· Visningar
1 323
Senast: Betsy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka