”Aldrig funnits så många fula som nu”

Sv: ”Aldrig funnits så många fula som nu”

Ja usch, det är hemskt att allt blivit så utseendefixerat även i stallet. När jag var yngre så tog man sina gamla avlagda kläder till stallet. Och jag märker diskussionerna här på buke också att det verkar vara väldigt viktigt att saker ska matcha. Det verkar vara en skandal om man råkar ha ett svart träns till en brun sadel eller vice versa. Synd att den här trenden också spridit sig till hästvärlden, och speciellt då de yngre, men det var väl oundvikligt med tanke på hur det ser ut i övriga samhället just nu.

Det gjorde jag när jag var liten med. Men nu är det annorlunda. Stövlar/skor och shortchaps ska matcha tröja, ridbyxor, jacka och schabrak. Det är "diamanter" på sadeln tränset och sporrarna. Vet inte vad jag tycker, på sätt och vis är det roligt, men kan ändå se baksidan med det. Jag tror ändå inte att vi klär oss superfint i stallet varje dag. Vi ska ju mocka, borsta, hämta hästar i leriga hagar mm. Kanske man har något extra snyggt på sig när man åker och tränar eller tävlar men annars är det nog inte så mycket glamour hos oss iaf.

"Sanningen är, det är bara att gå ut på gatorna och titta, att det aldrig har funnits så många otränade, överviktiga och fula människor som nu. Med fula avser jag människor som färgar sitt hår grönt, sätter pinnar i läppen, tatuerar sig med stora förfulande tatueringar på olämpliga ställen med mera."

:rofl:

Liknande trådar

F
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 587

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka