Äldre Hund!

H

hasselby

Ja ingen hund e ju ung för alltid eller?? Visst e det lite svåt när man har en ung hund och en gammal, som vill men inte pallar lika mycket som den unga...!! Problem för mig iallafall! Men har ni en äldre hund? Är den stel el? Hur gammal? Vi har en dam på 15 år nu och vissa dagar e hon super pigg och vissa dagar går det sakta sakta.. Men men det e inte så mycket man kan göra åt. Ingen e ju ung för evigt:crazy:

Sv: Äldre Hund!

Jag har en 12-årig Lancashire Heeler... Egentligen inte så värst gammalt i mina ögon, men han har blåsljud på hjärtat och problem med sina lungor... Veterinären efter köp trodde att han max skulle bli 6-7år gammal. Han är inte direkt stel, men han har svårt att hoppa upp i sängen om natten... Där vet jag iof inte om det är pga mörkerseendet har blivit sämre eller om det är svårt att hoppa upp i sängen pga stelhet. Eller så är han bara lat och vill att jag ska lyfta upp honom ;)

Han har lite svårt att hålla tempot uppe också... I början av 2milapromenaden galopperar han över fälten, men slår sedan följe med migde 1,5 restrerande milen.

Jag har en tolvårig west highland white terrier, han är precis som han alltid har varit..om än piggare sen vi tog bort den andra hunden.
Vi går långpromenader, tränar lydnad och ska försöka på lite spår.
Han är som vanligt! Fysiskt sett märks det mer, han har mild artros så jag simmar på "simklubb" med honom två dagar i veckan i perioder för att han ska hålla sig frsäch. Så artrosen märks inte det minsta.
Utöver det har han fått lite starr ser jag, men verkar hittils se väldigt bra iaf. Näe, än har han inte blivit gammal!:love:

min schäfertik är 10 år nu, men det märks inte annat än på de gråa håren. och att hon tar sig något större friheter, hörsen liksom kommer och går på beställning.:D

Jag har en labrador på 11 år. Säger som cillamuffins, gråa hår, tar sig större friheter och "galopperande" hörsel är väl det som skvallrar mest om hans ålder... ;)Han är/var lite stel ett tag men efter att jag börjat ge honom glukosamin har det blivit betydligt bättre!

Ja våran hund var super pigg till hon var ca 12½ men nu e det ju segt som sagt! Lyfta upp i sängen och ingen hörsel....:(

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
388
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
480
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 648
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka