Åldersgränser vid tävling??

Liten

Trådstartare
Vilka åldersgränser gäller för att tävla D-ponny, egentligen? fattade inte TR. en del säger 16år, andra 18år, andra att det inte finns nån om man startar HÄST-klass......hästen kommer troligen att bli maxad/gå över till häst. kan hon tävlas som Häst? vet att hon då ej får tävla som ponny den säsongen.. hjälp!
Distans
Dressyr
Hoppning

//Louise

Sv: Åldersgränser vid tävling??

Du får tävla året ut det år du fyller 18, dvs i år är det sista året om man är född 89. Gäller i bådde dressyr och hoppning, har ingen koll på distans. Internationellt är det 16 år som gäller.

Ja, du kan tävla henne som häst.

tack, är 16år (född 1991).

:bow: vad bra, är inte intresserad av hööga klasserna men hon älskr att hoppa så nån klubb/lokal ibland kanske vore kul bara kan får kontroll på mina egna nerver..

så jag får tävla t.o.m. December 2009 ? (är född 1991, april)

Japp det får du. Om du tävlar henne som häst finns det ingen åldersgräns.
Klart du ska våga dig ut på lite tävlingar, det är jättekul och klubb/lokal är inte så seriöst heller :)

så håller vi oss i Häst-klass kan vi tävla tils vi lessnar, typ? :D vad bra! blev lite förvirrad av TR I, när det stod nåt om 19-åriga ryttare och D-ponnyer i hästklass, trodde inte man fick tävla ponny alls över en viss ålder..

då tackar jag så mycket!! :bow: :) !

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 367
Senast: hhere
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 541
Senast: Cambrie
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 133
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama