Al Shira'aa svarar på kritiken: ”Smärtsam och chockerande upplevelse”

Efter att samarbetet med den kritiserade titelsponsorn till Falsterbo Horse Show, Al Shiraa'a, avbrutits, skriver sponsorn nu ett officiellt uttalande. I uttalandet belyser Sheikha Fatima bint Hazza bin Zayed Al Nahyan situationen ur sitt perspektiv.

"Är det för att jag är en framgångsrik kvinna, eller för att jag är muslim, eller för att jag är arab?"

Ingetdera :confused:
Det handlar om att du tillhör den styrande kungafamiljen i ett land med taskiga villkor för många framförallt kvinnor?
Skulle någon vänlig själ vilja förklara det för henne?

"Är det för att jag är en framgångsrik kvinna, eller för att jag är muslim, eller för att jag är arab?"

Det handlar om att du tillhör den styrande kungafamiljen i ett land med taskiga villkor för många framförallt kvinnor?

Precis min tanke. Men det är väl enklare för henne att spela ut sitt victim card...

Jag skulle kunna tänka mig att hon nästan har ett manus att gå efter mer eller mindre och det är väl vad dom har sagt till henne att säga..

Har svårt att tro iallafall att hon får uttala sig hur hon vill om sitt land och vad det står för. Dom hade nog smusslat undan henne illa kvickt om hon sa i intervjuer att hon har förståelse att folk har svårt för hennes land och vad dom står för och hur dom så ofta agerar. Att hon förstår att det tar tid för dom att bli accepterade och få förtroende även ifall dom ändrade 2019(?) det här om att kvinnor får rida etc.

Jag skulle kunna tänka mig att hon nästan har ett manus att gå efter mer eller mindre och det är väl vad dom har sagt till henne att säga..

Har svårt att tro iallafall att hon får uttala sig hur hon vill om sitt land och vad det står för. Dom hade nog smusslat undan henne illa kvickt om hon sa i intervjuer att hon har förståelse att folk har svårt för hennes land och vad dom står för och hur dom så ofta agerar. Att hon förstår att det tar tid för dom att bli accepterade och få förtroende även ifall dom ändrade 2019(?) det här om att kvinnor får rida etc.
Jag tror hon är en galjonsfigur
Titta här vi har kvinnliga ledare i vårt land :meh:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Falsterbo Horse Shows nya sponsor bryter nu tystnaden. H.H. Sheikha Fatima Bint Hazza Bin Zayed Al Nahyan, som är en del av Abu Dhabis...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Falsterbo Horse Show blir al Shira'aa Falsterbo Horse Show. Nu hoppar sponsorn St Hippolyt av hästfesten. – Vi har bett dem ta bort...
Svar
0
· Visningar
108
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter kritik avslutar Falsterbo Horse Show samarbetet med Al Shira'aa Stables och avbryter namnskiftet. Sportjournalisten Olof Lundh...
Svar
1
· Visningar
354
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter massiv kritik mot samarbetet med Al Shira'aa Stables går nu Falsterbo Horse Show ut med ett omfattande försvar för beslutet. Bland...
Svar
1
· Visningar
296
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Resa när man har hund?
  • Valp 2025