Al Cantino 1091

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Zephia
  • Startdatum Startdatum
Z

Zephia

Funderar på att betäcka med honom. Såg mkt fin ut på bruksprovet.
Är det ngn här som vet mer om hingsten

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Al Cantino 1091

Han hoppar trevligt, och är väldigt välutbildad!
Men personligen ser jag nog mest på honom som en mycket trevlig sporthäst.
Trots tilltalande stam.

Han gick inte igenom till tredje besiktningen i de holländska proven.
Men i Neustadt-Dosse.
mvh

Hans spermakvalitet är tydligen inte den bästa, så man skickar nu med tåg enligt Flyinges hemsida.

Vad gick han inte igenom på ? Veterinärt eller ngt annat ?

Jag har också hört det där med svag spermakvalitet på honom. Annasr så visade han ju upp ett flertal talanger vid årets bruksprov. Vig som en katt!!!

Jag har betäckt mitt sto med honom, behövde en hingst med kapacitet och det tror jag han kan tillföra mitt sto. Hon tog sig på första semeneringen!!! (brukar dock alltid göra det) :)

Han fick väl helt enkelt inte ihop nog med poäng, för att gå vidare till tredje besiktningen.
Den "stora" veterinära besiktningen, kommer ju inte förrän efter 3e bes.
mvh

Jag hade verkligen velat betäcka vårt tre-åriga Acacio-sto med Al Cantino, men när vet kollade henne idag var ägget över 5 cm, och det var för sent att ringa Flyinge så det fick bli en hingst lite närmare i stället. Valet föll på Carte d´or. Men jag tänker inte glömma Al Cantino, om det inte tar sig får jag ha lite bättre framförhållning nästa brunst. Ska bli väldigt spännande att följa hans avkommor

Såg honom på bruksprovet i år och jag tyckte han både hoppade fint och var rörlig och smidig. Hade gärna använt honom om jag haft ett passande sto :)

Om någon undrar över dräktigheten kan jag rapportera att ett sto här hos mig löpte om första brunsten på postskick, men andra brunsten fick hon tågskick, och då blev hon dräktig. :)

Kompisens tyska sto är numera konstaterad dräktig med Al cantino...och hon brukar inte ha lätt för att ta sig... :)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
842
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka