Akvariefråga

Cilva

Trådstartare
Har ett 80l akvarium med diverse fiskar i. Men jag har ett problem som jag inte begriper mig på.

Det är så att en kort tid efter att jag gjort ett vattenbyte så bildas det en oljig hinna på vattenytan. Ett par dar efter det så kletar den där "oljan" ihop sig och bildar vita sjok eller prickar. Som flytet på vattenytan.

Fiskarna verkat inte må dåligt på nåt vis och vattnet i övrigt ät klart och fint.

Nån som har nån aning om vad det kan vara el tips på var jag kan få svar på frågan?

Det låter som att du skulle ha för dålig cirulation i vattnet. Om ytan inte rör sig så blir det gärna en oljig hinna på den. Vad har du för pump?? Innerfilter??

Den oljiga hinnan består av bakterier. De mår gott i stillastående vatten, så jag skulle rekommendera att du riktar pumpens utblås så att vattenytan hela tiden är i rörelse.

Förhöga doser av foder hjälper också till!

Men som sagt, se till så att vattnet är i rörelse, det hjälper även till att föra runt syret!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka