WildWilma
Trådstartare
Min ena hund ligger inlagd sen drygt 3 dygn med akut pankreratit. Vi vet inte om den är primär eller sekundär. Totalt kollaps av magen blev det mest påtagliga symtomet i alla fall. Nu börjar han sakta sakta bli bättre. Vi hoppas verkligen det går hela vägen och att han blir tillräckligt återställd för att leva ett aktivt och bra liv några år till, han är 8,5 år och har lite artros i tassar och rygg men är pigg och älskar att träna i vanliga fall.
Någon som har erfarenheter av återhämtningen efter akut pankreatit?
Hur har det gått och blev det många bakslag? Mm.Jag kommer säkert få massor med hemgångsråd om vi får hem honom men jag försöker få en bild av hur det blir att leva med en hund som varit så väldigt sjuk. Specialmat vet jag ju redan att det blir men om det är för alltid vet jag inte. Kan man någonsin slappna av igen?
Vi håller tummarna för att det fortsätter gå åt rätt håll för vår älskade brunbjörn Helix så han får komma hem.
Någon som har erfarenheter av återhämtningen efter akut pankreatit?
Hur har det gått och blev det många bakslag? Mm.Jag kommer säkert få massor med hemgångsråd om vi får hem honom men jag försöker få en bild av hur det blir att leva med en hund som varit så väldigt sjuk. Specialmat vet jag ju redan att det blir men om det är för alltid vet jag inte. Kan man någonsin slappna av igen?
Vi håller tummarna för att det fortsätter gå åt rätt håll för vår älskade brunbjörn Helix så han får komma hem.