Singoalla
Trådstartare
Anticimex var hos mig tidigare idag och la ut gift för att ta kål på svartmyrorna i min hall. Jag har ställt en stor byrå för öppningen till hallen så att Bruce inte ska kunna ta sig dit, men måste göra en lite öppning då och då för att kunna gå på toaletten och ut genom ytterdörren. Såklart smet Bruce ut och slickade på giftet! Dom lägger ut droppar så han kan inte ha hunnit få i sig mer än 1-3 droppar gift. Jag ringde direkt till veterinären som bad mig ringa giftcentralen, men giftcentralen har stängt. Bruce verkar än så länge helt normal och detta var ca 20 min sedan. Jag är rädd att han kommer ta skada, han väger bara 4,2 kg.
Är det någon av er som har erfarenhet av detta? Veterinären sa att det var omöjligt för henne att bedöma över telefon och att om jag fortfarande var orolig efter att jag pratat med giftcentralen så skulle jag åka in. Men jag får ju inte tag på dem..
Vad ska jag göra?
Är det någon av er som har erfarenhet av detta? Veterinären sa att det var omöjligt för henne att bedöma över telefon och att om jag fortfarande var orolig efter att jag pratat med giftcentralen så skulle jag åka in. Men jag får ju inte tag på dem..
Vad ska jag göra?