Akut behov av ridstövlar!

C

Cockney

Jag är nu tvingad att skaffa ett par nya läderridstövlar.
Jag vill ha ett par med snörning, dragkedja och som är högre på utsidan.

Vad har ni för märken på era sådana ridstövlar?
och vad kostade dom?

/Johanna

Equi Comfort
pris 800 (diskuterbart)
Strl 37

PM:a om det låter intressant.. :)

Mina Rectiligne Hannovre har hög utsida och dragkedja. De fanns även med snörning.
Mina kostade 4695:- i år

Okej. Det är bara så synd att fina ridstövlar kostar så mycket. :smirk: haha :)

Mina är underbart sköna och passar in på din beskrivning. Det är ett par Sarm. Vet inte riktigt va de kostar, 2000 kanske? Har hållit jättebra!

dom har jag hållt ett öga på... tror att de går på 3500-4000 med dragkedja och snörning.... var de väldigt hårda när du fick dom som nya?? Det lutar åt ett par sådana eller så blir det ett par med softskaft från Ingdams...

funderar åxå på ett par med softskaft från ingdams.. dom är grymt snygga på bilden iaf! :love:

Ja, eller hur!!! har läääänge sneglat efter dessa. men på ett sätt vill jag ju ha lite stöd utav ridstövlarna, sen funderar jag lite på ifall de "såckar ihop" efter en tids användning... jag menar antagligen så kommer de att gå ut sig lite... ja det är svårt med ridstövlar som sagt.

jag har ett par Sarm Hippique o ett par Segrio Grasso, de senare är dyrare, och mkt bättre. man får vad man betalar för!!

**vill också ha**!! ;)

Blir nog införskaffat så fort jag får min lön.. kan tala om hur dom är då ;)

Är också lite rädd att dom kan säcka ihop efter en tids använding.. men å andra sidan så sitter ju chaps kvar uppe så förhoppningvis gör ridstövlarna det också om man bara har rätt storlek!

ja dom är underbart snygga.. skriv hur dom är när du köpt dom! ;)

Jag köpte ett par Sarm Hippique i oktober förra året. Jag är så nöjd med dom :love:, jag ska aldrig ha några hårda läderstövlar mer.

Dragkjedja och ingen snörning var det på dom, de kostade 2600 kr. De med snörning var några hundra dyrare.

Ja de står helt klart på in alternativlista :)
nu gåller det bara att hitta just det paret som passar också *kräksmiley* :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Badger
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
602
Senast: Zpunk
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Har precis mätt mina vader då dom inte fick plats i de gamla ridstövlarna som togs fram ur förrådet. Landar på 37 cm. Inser att det...
2
Svar
21
· Visningar
1 263
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka