Aktiviter för hund med tratt!

L

Loura

Har en relativit nyoprererad hund som måste ha tratt tills allt är läkt.. Han har haft tratten på i drygt en vecka och börjar bli väldigt rastlös..:( Jag törs inte ta av den tillfälligt ( han kommer att slicka sig direkt) för spårjobb och lydnad känns inte rätt när han har lite ont, han blir störd av tratten också givetvis.. (Det blir ju inte kopplat till glädje direkt).. Han får tuggben att sätta tänderna i när det kliar inne.. Ute plöjer han snö med tratten så det bara blir skrot.. Köpt 3 trattar på en vecka:angel: ... Tror att han kommer att behöva tratten yttligare än vecka, beror på hur det läker.. Har ni några tips? Han kryper ur skinnet snart...:cool:
 
Sv: Aktiviter för hund med tratt!

Nu vet ju inte jag vad din hund genomgått för operation & hur mkt han får röra sig.

Men efter kastreringen på min stora så gick det att ta av tratten kortare stunder, han lärde sig att slickar man inte så slipper man tratten(han hatade den) behövde bara säga lugnt nej & ta bort huvudet innan han hann dit & slicka. Han kunde gå utan den även ute, under konstant uppsikt både ute & inne såklart.

Men om det verkligen inte går så kanske det funkar med småtricks, som inte är så "vilda"? Kanske klicka in honom & lär in några tricks? Då kan man ju lära in lite vad som, det brukar vara rätt utmattande för dom att tänka helt på egen hand med:)
 
Sv: Aktiviter för hund med tratt!

Det är efter en kastrering.. Han är stor och stark och det kliar vansingt.. ( han kom åt att slicka när han skrotat tratten). Har därför blivit lite infekterat i såret.. Han slickar sig reflex artat snabbt och lyssnar inte på en. Törs verkligen inte ta av den.... Ju fortare det läker desto fortare blir han ju av med den.. klicker är nått...Har du några exempel på små trix? Jag kan bara våldsamma stortrix..;) Fantasin är inte på topp direkt....
 
Sv: Aktiviter för hund med tratt!

Oj, stackars er!:crazy: Jag har också nyopererad hund hemma men hon kan vara utan tratten så länge hon är under uppsyn vilket är jätte skönt.. Fick som tips att lära hunden vad fingrarna heter eller namn på olika verktyg eller saker. Då kan man ha flera grejer på gålvet och fråga , var e skon? så lyfter hunden upp den i famnen på en och får i utbyte en godisbit..:D
 
Sv: Aktiviter för hund med tratt!

kl
Vet inte om det är ett problem, men om hunden ständigt trashar tratten kan man ta en plasthink och göra ett hål i, de håller bättre. Dock ser de ju inte åt sidorna så bra då så det lär ju bli risk för liv och lem...
 
Sv: Aktiviter för hund med tratt!

Hittar ingen plasthink som passar.. Han är för stor (rottis kille 55kg).. Och föresten, tog han på bar gärning nyss. han når att slicka trots tratt!! Skit!:( .. Vilka hinkar räcker till då? Tunna kanske?

Jag tror jag får införskaffa kalsonger.. Maken till smidig hund....
 
Sv: Aktiviter för hund med tratt!

Så där.. kalsong på...:smirk: Hoppas bara antibiotikan tar infektionen nu... Vilket trassel.....
 
Sv: Aktiviter för hund med tratt!

Backa är ju inte så fasligt våldsamt?;)
Annars lyfta höger/vänster tass, ta en godis i taget(men det funkar kanske bättre utan klicker) det går ju att göra mer eller mindre avancerat, vänster, höger, mitten.

Sen tryter min fantasi på morgonkvisten, finns ju galet mkt mera. Återkommer om jag kommer på något:D

Hoppas att infektionen ger med sig snarast!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp