Aktivering

miamiSwing

Trådstartare
Hej! har en springer hane på 8 1/2 månad som e väldigt pigg o livlig, Men finns de nån som har bra tips för att få han mer trött i huvudet? Ska börja en lydnads kurs slutet av januari sen en aktiveringskurs efter det men nån som har tips o få han börja använda huvudet? just nu spårar vi lite o de gör ju honom trött men nått annat förslag?

Tacksam för svar!

Sv: Aktivering

Hej! har en springer hane på 8 1/2 månad som e väldigt pigg o livlig, Men finns de nån som har bra tips för att få han mer trött i huvudet? Ska börja en lydnads kurs slutet av januari sen en aktiveringskurs efter det men nån som har tips o få han börja använda huvudet? just nu spårar vi lite o de gör ju honom trött men nått annat förslag?

Tacksam för svar!

Jag har samma "problem" som dig! Hur gör du när han spårar? :)

Vi lägger ju blodspår o så rätt korta spår då vi nyligen har börjat med det så han tycker det är lite läskigt! men ja försöker gå bakom han o låta han spåra de tills vi hittar klöven o berömmer han jätte mycket och ibland får ja även visa han lite granna men går bättre o bättre! sen sover han oftast som en stock efter några timmar :) Sätter ju på selen o linan precis vid starten så han har bara den när han spårar..

Hur gör du?

Ok! :) Nej jag spårar inte med henne, men vill börja :)

Okej, ja har som sagt nyss börjat men de är jätte kul och jätte bra aktiviering för hunden med :)

Vi klickertränar nästan varje dag (vid dåligt väder flera gånger) jag tränar agility en gång i veckan och har börjat fundera lite på freestyle. Lydnad på våren/sommaren (fjanten är töntig med vädret) dessutom har han en "hundpyramid" och ett aktiveringsspel från Nina ottosson. Har ni redan börjat spåra finns det ju kantarellsök med men det är ju lite fel årstid

Okej, tackar, jo jag har börjar lära han och "vinka" och sen spåra efter leksaker osv och han värka tycka de va kul! prova det igår! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 558
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
14
· Visningar
1 845
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka