Aktivera bakdelen..

S

smiling_girl

Stort problem enligt mig..

Woody min häst är jätte skön att sitta ner på enligt hans förra ägare som själv sitter som i en soffa på han i traven säger hon och jag har själv sett det.. Hon säger skänkla på så han får me bakdelen men då fattar han bara värsta underbara galoppen istället.. Men det är när han går i form och får me sig bakdelen under sig då man sitter skönt.. Men jag lyckas inte som sagt..

Så nu behöver jag tips från er hur jag ska få me hans bakdel under sig så jag kan sitta ner utan att studsa 2 meter högt i luften..

tacksam för tips!! :)

Sv: Aktivera bakdelen..

Stort problem enligt mig..

Woody min häst är jätte skön att sitta ner på enligt hans förra ägare som själv sitter som i en soffa på han i traven säger hon och jag har själv sett det.. Hon säger skänkla på så han får me bakdelen men då fattar han bara värsta underbara galoppen istället.. Men det är när han går i form och får me sig bakdelen under sig då man sitter skönt.. Men jag lyckas inte som sagt..

Så nu behöver jag tips från er hur jag ska få me hans bakdel under sig så jag kan sitta ner utan att studsa 2 meter högt i luften..

tacksam för tips!! :)

Då tycker jag du ska ta hjälp av en tränare eller någon annan kunnig som kan stå bredvid och säga hur du ska göra. Jättesvårt att säga såhär över internet hur en häst ska ridas för att gå i en bra form.

En grund till aktiv bak är ju annars tempoväxlingar och annat lösgörande och eller samlande arbete samt aktiv sits och höfter i ridningen. Det gäller att hitta förhållandet mjuk/stadig ridning och förhållande och framåtdrivande hjälper.

Avslappning i ryggen/lång rygglinje/avspänd/vinklad bakdel så blir den bekväm. Enkelt va? ;)

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 205
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 125
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 303
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej! Jag behöver nu tips och råd från er som är mer erfarna med bråkiga unghästar. Jag har en valack född juni 21. Han va som föl...
2
Svar
25
· Visningar
4 298
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar