Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack så mycket! Dom två första ska jag absolut läsa, jag ska gå en kurs som går igenom grunderna i akademisk ridning. Är lite nervös, men enligt kursinformationen vänder den sig till nybörjare och nyfikna. Tänkte läsa på lite innan för att inte känna mig helt lost.Bent Branderups bok Akademisk ridkonst är riktigt bra oavsett vad man sysslar med för inriktning. Lättförståelig och smart förpackad info. Den rekommenderar jag som första köp.
Vill man läsa tyngre saker är ju Guerinere, Baucher, De Carpentry etc bra. Men Bents bok och även sen fortsättningen Ridning på Kandar kan vara bra att börja med.
Tack så mycket! Dom två första ska jag absolut läsa, jag ska gå en kurs som går igenom grunderna i akademisk ridning. Är lite nervös, men enligt kursinformationen vänder den sig till nybörjare och nyfikna. Tänkte läsa på lite innan för att inte känna mig helt lost.
Jag har inte haft häst mer än ett par år så jag är rätt ny på allt men just akademisk ridning ( det lilla jag hört) känns så logiskt för mig.
Men det kanske inte funkar om man inte kan rida ordentligt "vanligt"? Jag kämpar på med grunderna i dressyr på ca LA nivå.... de bra dagarna.