Åka t. Veterinären??

_Runaway_

Trådstartare
Hunden har till och från ätit dåligt senaste veckan, ibland inte alls¨på hela dagen. I morse åt hon upp allt, men spydde upp allt direkt efter. Ringde till pappa för att höra om han trodde hon ätit något olämpligt. Vi tänkte igenom alla rummen hon har tillgång till, men kan inte komma på något. Det har inte legat något speciellt på vard.rumsbordet, golvet, gästrummet (där hon sover ibland fast hon inte får..). Det hon fick upp var bara mat och vatten, samt en ostliknande grej. Såg ut som ost fast lite hårdare, inte plast. Till saken hör att samma sak hände i tisdags morse. Och då hände det två gånger på en timme. Pappa tyckte dock vi skulle avvakta lite för att se hur hon mår. Tycker ni vi ska åka till veterinären? Hon verkar må bra annars. Vi har inte bytt foder och inte ändrat någon rutin med foder.

Sv: Åka t. Veterinären??

Åk till veterinär snarast!! Låter som om hunden ätit i sig ngt olämpligt, som ligger och "blockerar"

Har hon bajsat nått?Dricker hon?vilken temp har hunden ?och hur ser slemhinnorna ut. är hunden utrokad?
En anledning kan vara att Magen får som en shock när dom äter så mycket på en gång när magen är tom..vilket gör att dom då kastar upp igen..

Tycker ändå ni åtminståde ska ringa vet och höra med dem vad dom tror..

Vi ska ringa idag och höra vad de säger. För de borde väl ha öppet en lördag? Igår fick hon fil för att hålla igång magen. Det fick hon behålla. Men i morse kräktes hon igen.. Två minuter efter att hon ätit upp all mat. Ändå gav vi henne mindre mängd den gången för att se om det gick bättre. Men inte.
Annars mår hon precis som vanligt, hon är glad och hoppar och leker, bajsar och kissar, inte uttorkad.

Det där låter lite typiskt "tom mage=kasta upp" Jag har en kräsen fröken och jag brukar göra så för att förhindra att det det kommer upp igen att jag ger en dl grötrisavkok ca en kvart innan maten.. och en väldigt liten portion mat..

Jag vet inte hur de har öppet hus era vet där du bor.. men hos oss har de öppet för akut fall på helgerna så du kan nog ringa och få tag i dem :) lycka till och jag hoppas din hund blir bättre snart..

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 828
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 105
Senast: Tjholahopp
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka