Aini då och nu.

YlvaG

Trådstartare
Tänkte visa lite bilder på Aini från när hon var liten (mindre) och nu. Det har hänt en del kan man säga. Hennes maskning har blivit jättemörk och fin :love:

Då:

Den här bilden är tagen när vi var där och tittade på henne :wub:
aini.gif

aini2-013.gif

aini2-014.gif

promenad079copy.jpg

PICT0023.gif

Sv: Aini då och nu.

NU (jag ber om ursäkt för stora bilder):

Untitled-2.jpg

aini1-111.jpg

aini1-094.jpg

aini1-084.jpg

aini1-076.jpg

aini1-073.jpg

Visst är det lite skillnad :love:

Så är det väl med alla siamesteckningar, att de blir mörkare med åren?

Pratade med en kaninuppfödare, som berättade att man i princip bara kunde ställa ut de maskade kaninerna som ungkaniner, sen blev de för mörka på kroppen, precis som din katt.

Vacker katt annars, både då och nu.

Pratade med en kaninuppfödare, som berättade att man i princip bara kunde ställa ut de maskade kaninerna som ungkaniner, sen blev de för mörka på kroppen, precis som din katt.

OT: Men om det är så kanske antingen standarden eller aveln borde omarbetas på något vis..? Liten tanke bara.

Fast så är det ju med flera djur, en del svarta pudlar blir grå, osv.

Hur är det katter? Tycker inte jag har sett utställningskatter som varit färgade på kroppen, men jag är inte så insatt i de raserna.

Hur är det katter? Tycker inte jag har sett utställningskatter som varit färgade på kroppen, men jag är inte så insatt i de raserna.

Från rasens (Ragdoll) standard angående Ainis färg:
Bicolour:
Points ( öron, mask och svans) skall vara väl avgränsade. I masken skall det vara en vit yta format som ett omvänt V. Buken skall vara vit utan fläckar. Vita ben är önskvärda. Kroppsfärgen en nyans ljusare än pointsfärgen. Vita fläckar på ryggen är tillåtna. Nosspegel och trampdynor är rosa.

YlvaG: hon är superfin!! :)

Det är klart att maskningen är "viktig". Och hon har fått en väldigt in maskning om jag får säga det själv med min amatörmässiga uppfattning, samt även ragdollfolk som "kan" det där lite bättre än mig.

Tack för komentarerna allihopa :bow:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag behöver hitta ett nytt klösträd, och behöver lite inspiration. Min herre är en bekväm, markbunden slöfock på 7,6 kg. Under sina 15...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: MJLee
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 560
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
568
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV