Sv: Äh, det är väl bara att klämma ut ungen?
*kl*
Jag är snittad 4 gånger under narkos. Pga medicinska skäl. Jag har haft hur mycket mjölk som helst, även till första barnet trots att jag inte fick ha honom hos mig de första dygnen eftersom han fick ligga i kuvös och tillbringade 12 dygn på neonatalen.(men det tog tid och väldans mycket envishet att få igång prod)
MEN jag har inte kunnat amma mina barn mer än runt en månad per barn. Jag har inte kunnat hålla vikten. Detta trots att dietist varit inkopplad samt jag fått sörpla i mig mängder med näringsdrycker mellan måltiderna.
Jag måste säga att jag sällan mötts av kommentarer om att jag inte fött på riktigt och att jag är en sämre mamma pga av förlossningssätt. Däremot så tycker folk så väldans synd om mig som inte fått uppleva hur det är att föda vaginalt. Vilket är ett jäkla skitsnack. Läkarna har valt det de trott varit skonsammast för min kropp.
Ja men ojojoj vad synd om mig då som inte fått ha bäbisen hos mig med en gång. Men vaddå, jag unnar barnens far de där två-tre timmarna det i regel tagit innan jag varit så pigg att de ringt från uppvaket till förlossningen så jag fått träffa barn och make. Han har ju fått bekanta sig i lugn och ro en stund. Jag har ju redan burit på knyttet i nästan 40 veckor. Dessutom så har ju jag ammat (ja så mycket det nu funkat då..)
Jag har fått en del komplikationer, allt från uvi, sårinfektioner, sammanväxningar av ganska taskig art samt att de lyckats sabba både axel och nacke för mig under op och förflyttning från brits till säng.Man har glömt utföra ingrepp osv. Ändå har jag valt detta före vaginal förlossning eftersom läkarna varit tveksamma till det.
Gira, lika mycket mamma för det!
ps. Om man skulle kalla vaginalförlossningsmammar för A-mammor, kejsarsnittsmammor för B-mammor, herrejisses vad är adoptivmammorna då?
Nä- alla är vi mammor, förbannat bra sådana dessutom.
Sorgligt med kvinnor som har behov att döma andra efter sina egna trångsinta tankar.
-Tack för mej, hej!