agillity hinder

MinIan

Trådstartare
har ni några tips på hur man gör alla hinder själv, som den här utdragbara tunneln, den är dyyyyyr, så det tänker jag inte köpa just nu, hur gör man en sån själv? lätt och inte för dyrt? sen hindren är det ju bara å ta en hammare och spik och börja :p

Sv: agillity hinder

Tunneln finns på ikea som westernsaved redan skrivit.
Slalom är lätt fixat med skidstavar från loppisen.
Däcket har jag gjort av en rockring som jag fäst i två stolar med hjälp av buntband.
Vippbrädan är en lång planka, målad i ändarna och balanserad på en liggande huggkubbe.
Bryggan är också plankor, men fastspikade på stående kubbar.
A-hindret är väl det största problemet, så det har jag inget.:D

Måste bara tillägga att barntunnlarna är ganska smala. Fungerar för småhundar, men du bör nog inte försöka med en leonberger.

Storlek
Längd: 176 cm
Höjd: 46 cm

Den är alltså 14 cm mindre i diameter än en tävlingstunnel. (Och dessutom kortare)

den duger kanske till träning iallafall ;)

Jag har en sådan hemma och tränar med min dvärgpinscher. Bara man är medveten om att den inte har tävlingsmått. Sen finns det inga fästen till den heller så jag brukar ta mina jätteplockepinnar till det också.

10792539.jpg

9431994.jpg

Jag har en slalombana hemma gjord efter exakta mått.. Vet inte riktigt hur den är gjord, eftersom pappa har byggt den men det är iaf nån slags platt järnstång men små järnstångspinnar som jag satt plastpinnar på. Lite svårt att förklara:angel:...

Samt en liten tunnel som syns på bilden och ett hinder som ofta används i lydnad, minns inte vad det kallas. Är iaf gjord på plankor och något slags järn..:angel:

såg bra ut, men just den tunneln på bilden du har där är för liten för min, ska mäta min hund så jag vet hur hög hon är ^^

Min slalom är träpinnar nerstuckna i hål i marken. Sedan har jag beställt ett sånt där plast däck från h**ks, funkar kanon till min hund :p Sen har jag en tunnel från en leksaks affär som är 46 cm i diameter min hund är 45 funkar väl någolunda. Sen har royal canin en röd ganska stor och kort tunnel, vet inte vart den är köpt eftersom att jag vann den på en agility tävling.

Sen finns det minst en tråd om samma ämne som jag startade för inte allt för länge sedan, kanske hittar tips där?

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
832
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 910
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
744
Senast: MML
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
919
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka