Agilitydebuten avklarad, och både drömmen och mardrömmen slog in! *bilder kommer*

S

Siritax

Tjoho!!
Idag deltog jag och Siri i vår första agilitytävling, inofficiell (öppen) hopp- och agilityklass!
Det var såå roligt, men jag var sjukt nervös innan! :D
I hoppklassen gick det mycket bra, var säker på att inte gå felfritt, men siri var taggad och gasade på! Vi fick noll fel och en hyfsad tid, så pass bra att vi slutade trea! :):love: (Av 19 smallhundar)
Såå stolt över min lilla gris!

Sen var det dags för agilityklassen, då hade det gått två timmar drygt och jag hade ingen bur eller nåt till Siri att sitta och koppla av i under tiden (ska inskaffas!!) så hon var tröött när det var vår tur.
Så pass trött att hon tog första hindret... och sprang sen i full fart ut från banan till mina föräldrar som stod i publiken! :rofl: Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta! haha! Hur som helst, gick och hämtade henne, blev diskad såklart, men fortsatte att köra klart banan, då gick det felfritt men ganska segt... tröött hund som sagt! Jag tjoade och tjimmade, klappade händerna och hade mig för att hålla kvar siri på banan, och speakern förklarade för publiken att allt är i princip tillåtet så länge föraren inte rör hunden i agility! :D;)

Ja herregud, en rolig dag var det iaf! Bilder kommer! (känner mig så glad så tråden skapas i ett rent glädje-syfte! :p)

Sv: Agilitydebuten avklarad, och både drömmen och mardrömmen slog in! *bilder kommer*

Grattis!! :banana:

Sv: Agilitydebuten avklarad, och både drömmen och mardrömmen slog in! *bilder kommer*

Tack så mycket! :)

Stort grattis!:bump:
Men nu vill man ju se bilder!:laugh:

Tack tack tack!
Bilder kommer, väntar på att de ska mailas till mig! (en kompis som tog dem)

Grattis! Det låter ju helt superbra! Jag förstår om du är jätteglad! :bump::banana::bump:

BILDER!!

Grattis:D inget är mer närvöst en tävlings debuten:P

Precis, jag drömde natten innan att jag skulle starta först och inte hade hunnt gå banan innan..:crazy:
Nu har jag anmält oss till två tävlingar till! (mycket vill ha meeer...;))

Heheh ja så är det sen min tävling debut drömde jag att miin hun dsprang bort och jag inte hitta han:eek: Men tur så var det inte så:D men får önska dig lycka till på nästa tävlning då:laugh:

Stort grattis! :banana:

Så där som på slutet såg ungefär min äldsta jyckes första agilitytävling ut!
Hinder 1, hinder 2, hinder 3, BIIIIIIIIIIILEEEEN! :rofl:

Men visst är det helkul ändå? :banana:

Roligt med avklarad debut. Kanonbra med 0 fel och en 3:e plats. Bur är en bra idé för på de officiella tävlingarna är det mååååånga starter.

Här kommer några utlovade bilder...

agilitytvlinginoffhgelby20april0800.jpg

nyagilitytvlinginoffhgelby20april08.jpg

ny2agilitytvlinginoffhgelby20april0.jpg

ny3agilitytvlinginoffhgelby20april0.jpg

ny4agilitytvlinginoffhgelby20april0.jpg

Vad kul, Grattis! :D

Tänker tre saker då vi ant ska testa inoff tävling:eek:

*Hur NERVÖS kommer då inte JAG va innan....:crazy:

*Man kan ha en chans på placering om allt går bra:laugh:

*Det finns andra som har hundar som springer ur banan mm, så det kanske inte är heeela världen om man tabbar sig:p

:D

Haha, tack!
Jag var skitnervös, men sen visade det sig att det "inte var så farligt"... se det som en träning bara! Att Siri sprang av banan var ju typ min värsta mardröm, men när det sen hände så var det inte så farligt, visst att folk skrattade men man bryr sig inte så mycket ändå. Hämtade ju in henne och körde klart banan sen, vilket är ok på inoff. så folket såg ju att hon kunde ändå! :D

Lycka till på din första!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka