agility-skryt

Turnar0und

Trådstartare
Hej!
Jag och min (blåsta) vovve tränar agility. I sommar hade vi uppehåll från träningen. Innan sommaren verkligen VÄGRADE hon att gå upp på gungan, den verkligen skulle mörda henne! Det gick inte att locka med godis, leksaker etc.

Men gissa vad hon gör första träningen efter sommaruppehållet?
Skuttar glatt upp på gungan och verkar inte alls komma ihåg att den är läskig. :confused:

Jahaja, det är ju bara å tacka å ta emot. i mer än ett halvår har gungan varit döden, men det glömmer man bort över en sommar.. :smirk:

Jaja, nu får vi väl kanske börja tävla snart dårå :banana:

Sv: agility-skryt

GRATTIS!! Visst är det skönt när man känner att saker bara fungerar?! Slalomen lossnade på riktigt för min lilla tjej i somras, nu går hon aldrig fel och bara rinner igenom den, det är en underbar känsla!
Det är väl klart du måste börja tävla snart! Finns ju inget roligare!

Det händer ofta det där :D Många saker kan man vila fram! Bra att komma ihåg om man kör fast på något moment. Låt det vara ett par veckor eller nån månad. Testa igen. Många gånger har poletten trillat ned då!! Jag blir lika överraskad varje gång :d

Åh får man vara med och skryta? :D

Våran Birk gick vidare i ungdoms SM till andra dagen!! Svägerskan dotter har tävlat honom sen i våras och nu börjar det äntligen släppa för dem, U-SM var det första riktigta genombrottet och efter det har de även hunnit plocka en pinne! :bump:
Så från att nästan ha viljat slippa tävla honom så frågar hon numera om jag verkligen har tid att träna och tävla nästa år eller om hon ska "hjälpa till"... ;) Med tanke på att det har gått så pass bra och jag känner viss tidspress så kommer hon att få fortsätta tävla honom nästan år oxå... Vi har ju funderingar på att skaffa oss en beagle till jakten och blir det så så kommer jag behöva lägga ner en massa tid på valpen... För jag vägrar ha en "jaktidiot"...

Då vill jag också vara med och skryta... :D
Eller kanske inte skryta, snarare gratulera. Pappa till min vovve vann agility-SM i large i år, både individuellt och i lag! :) Och storasyster blev agilitychampion för en vecka sen!
Snacka om att vovve har att brås på...jag känner trycket... :p

Nej vad kul för er! Slalom går inte riktigt flytande, men hon hittar in och runt själv iallafall :)

Jaa, tävla tävla tävla! Är nog en tävlingsmänniska, haha :angel:

Man blir ännu mer tävlingsmänniska när det börjar gå bra, jag lovar! Jag gick vidare med båda mina hundar till finalen på ungdoms-SM, 6 hundar totalt var det sista loppet, två var mina... :banana: :D
Happy kom till slut 3:a efter att matte varit nervös så hon höll på att kräkas, men så här i efterhand var det skoj! :bump:
Nu ska jag tävla 4 helger i rad, trots att jag inte skulle tävla så mycket i höst eftersom jag inte ade råd, får väl låta bli att äta kanske.... ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag och min sambo är relativt nya adoptivägare (sen ca 7 mån) till en kastrerad bullterrierkille på 2.5 år. Vi trivs jättebra ihop...
2 3
Svar
41
· Visningar
18 595
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar