Aggressiv/rädd hund

Okej så ifall en hund eller kanske iallafall en valp har nåt "problem beteende" som den har fått av en andledning så kan man säga att det isåfall brukar vara nåt väldigt "stort" liksom? Och annars så är det oftast med fött eller pågrund av tillexempel smärta eller nånting sånt?

I vårt fall berodde det på smärta. Lång historia kort; vi hade en borzoi på foder, en ung, underbar tik men tyvärr började hon göra utfall mot min lillebror och mamma tog så klart hunden till veterinären som konstaterade att hunden hade fläkskador bak, inget man kunde se på hunden vid rörelse eller nått! Hunden skulle givetvis avlivas men det var ju inte vår sak att ordna med (tyvärr, hunden behövde få somna in direkt egentligen💔). I vårt fall var det så att hunden var FALSKT veterinärbesiktad av uppfödaren....oseriös om något visade det sig.
 
I vårt fall berodde det på smärta. Lång historia kort; vi hade en borzoi på foder, en ung, underbar tik men tyvärr började hon göra utfall mot min lillebror och mamma tog så klart hunden till veterinären som konstaterade att hunden hade fläkskador bak, inget man kunde se på hunden vid rörelse eller nått! Hunden skulle givetvis avlivas men det var ju inte vår sak att ordna med (tyvärr, hunden behövde få somna in direkt egentligen💔). I vårt fall var det så att hunden var FALSKT veterinärbesiktad av uppfödaren....oseriös om något visade det sig.

Vad ar fläkskador?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
945
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 233
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 597
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Tänka på som nybliven kattägare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Träna bommar
  • Blöta BoT-stallpaddar?!

Omröstningar

Tillbaka
Upp