L
Laila87
Jag hade en foderhäst i 2 månader. Efter 3 v när jag hade haft honom visade han hälta, vet var ute 2 ggr och vid båda tillfällena sa dom att skadan var antagligen gammal och satt uppe i bogen.. Han fick vila i 1 månad utan resultat. Ägaren ville att jag skulle ta hästen till klinik och göra hälta utredning. Då fick jag reda på att hästen inte var försäkrad! Ägaren ville att jag skulle ta honom till klinik och stå för alla konstander. På kliniken sa dom att en hältautredning kan hamna på en summa på 8-9000kr. Jag hade inte dom pengarna så jag avbokade och sa upp kontraktet med omedelbar verkan.. Ägaren sa då åt mig att köra hästen till sthlm ca 20mil hemifårn mig. Jag körde dit honom och lämnade över ansvaret till någon annan.. Idag fick jag detta mail:
Slutfaktura
Stallhyra 2 manader a 1500 kr = 3000 kr
Hovslagare 890kr+530kr = 1420 kr
Kraft Groov 2x199kr = 398 kr
Fenylbutazon = 745 kr
Equiterapi = 500 kr
E vit = 185 kr
B vit = 135 kr
summa = 6383 kr
icabanken **** **** ****
Mvh Sara
Jag ska väl inte betala för en häst som jag lämnat ifrån mig allt ansvar för..
Vad kan hända? Vart ska jag vända mig? Hon kommer antagligen anmäla mig för det är hon tydligen duktig på har jag fått höra av tidigare fodervärd..
Hjälp....
Slutfaktura
Stallhyra 2 manader a 1500 kr = 3000 kr
Hovslagare 890kr+530kr = 1420 kr
Kraft Groov 2x199kr = 398 kr
Fenylbutazon = 745 kr
Equiterapi = 500 kr
E vit = 185 kr
B vit = 135 kr
summa = 6383 kr
icabanken **** **** ****
Mvh Sara
Jag ska väl inte betala för en häst som jag lämnat ifrån mig allt ansvar för..
Vad kan hända? Vart ska jag vända mig? Hon kommer antagligen anmäla mig för det är hon tydligen duktig på har jag fått höra av tidigare fodervärd..
Hjälp....