Midsommarblomster
Trådstartare
Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig verkligen inte. Han var övertrött och ville hålla i sin flaska själv. Eftersom han bara lekte med den och spillde överallt så lät jag honom inte, och efter en förlorad dragkamp blev han SÅ sur. Han drog in luft, om och om igen utan att pusta ut. Tillslut blev han alldeles blå i ansiktet och svimmade. Jag lyfte upp honom, vaggade och pratade lite lugnt och efter en stund kom han tillbaks.
Maken var på 1-års kontroll med honom förra veckan, och berättade om vad som hände under påskhelgen (när dottern smällde igen en dörr på hans fingrar). De sa att vi skulle ringa dem om det hände igen, och nu har det hänt två gånger till då. Så vi ska väl göra det. Jag har dock svårt att se vad BVC kan bistå med, lite information kanske? Vad jag tolkar det som har min son svårt att reglera sina känslor, glömmer bort att andas och svimmar därför. Eller är det något mer därtill som jag bör veta om? Vi får ju se vad de säger, jag var mest nyfiken på era erfarenheter.
Någon här som har barn som haft affektanfall? Har det varit problematiskt?
(… och så suckar jag lite innebörds över att det inte räckte med mag-, andnings- och sömnproblem för honom. Min lilla snöflinga )
Maken var på 1-års kontroll med honom förra veckan, och berättade om vad som hände under påskhelgen (när dottern smällde igen en dörr på hans fingrar). De sa att vi skulle ringa dem om det hände igen, och nu har det hänt två gånger till då. Så vi ska väl göra det. Jag har dock svårt att se vad BVC kan bistå med, lite information kanske? Vad jag tolkar det som har min son svårt att reglera sina känslor, glömmer bort att andas och svimmar därför. Eller är det något mer därtill som jag bör veta om? Vi får ju se vad de säger, jag var mest nyfiken på era erfarenheter.
Någon här som har barn som haft affektanfall? Har det varit problematiskt?
(… och så suckar jag lite innebörds över att det inte räckte med mag-, andnings- och sömnproblem för honom. Min lilla snöflinga )