Äter torv

T

Thindra

Min häst äter torv :crazy: ! Han går fortfarande ute på bete. I stor gräshage, med ny uppväxt gräs i , dessutom får han blandannat foderjäst, havre, betfor och vitlök. Då han går på bete är det svårt med en riktig annalys av grovfoder, han äter ju inte hö. En gräsannalys gör vi inte då de byter hage ganska ofta.

Hästen är en ettårig hingst. När han kommer in i stallet, tar en stor tugga ner i torvbädden , urk!

varför :confused: , brist på något :confused: , vad tror ni?
 
Sv: Äter torv

kan ingentig om de tyvärr.
jag kan heller inte PM:a dig!! du har för många meddelanden i inkorgen, mitt pm går inte fram, jag har lång och behaglig läsning för dig....
 
Sv: Äter torv

Alla våra hästar älskar också torv. När man har lagt in ny torv till dem så smakar de på den före höet! De har uträknade och balanserade foderstater och hela kittet. Jag tror inte att du behöver oroa dig.
 
Sv: Äter torv

Å tack för era svar, inte min pålle som är döende i någon okänd bristsjukdom då :crazy: , *phuu*.

Det ser ju inte jättegott ut när de tar en stor tugga torv :eek: .

Slutar att oroa mig nu! :bow:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 215
Senast: Roheryn
·
L
Foder & Strö Hej! Lite konstig fråga kanske för er som kan sånt här! Men jag har precis börjat lära mig om att räkna ut foderstat och sånt och nu...
2
Svar
28
· Visningar
3 489
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Hej igen! Nu har jag hämtat hem mina pållar och allt har gått bra hittills. De verkar vara kompisar och så. Men däremot är båda två...
Svar
12
· Visningar
1 365
Senast: Gry
·
Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 948
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp