äter ny torv?

B

BeastieBabe

polarens ponnysan får allt hon behöver via foderstaten, inget saknas i mineralväg eller något annat.. men när hon släpptes in i boxen då vi hade haft ut en ny torvbal så tar hon en stor bit i munnen och äter upp det!! :eek: varför??
kan det bara ha vart så att hon gillar lukten av ny torv och även vill smaka på den??
 
Sv: äter ny torv?

i stort sett alla hästarna i "mitt" stall äter av torven när den är ny.. det är väl gott..
 
Sv: äter ny torv?

350 kg ponny, 7 kg silage (TS 41%) 2 kg halm, 0,5 kg lusern, 1 kg havre.. hon har att tugga på ja :)
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 812
Senast: Twihard
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 155
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 841
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 533
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp