Äter lera

K

KaZa

Ponnyn är åter igen halvlös i magen och fiser en del. Han äter bra och är pigg, men han blir med jämna mellanrum dålig i magen. Jag har ännu inte lyckats räkna ut när dessa perioder infaller. Foder, motion och rutiner m.m är densamma hela tiden. Mängden eller rättare sagt variationer i godis finns ju förstås. Ibland knäckebröd, äpple, morötter och ibland lösviktsgodis för häst. Han har aldrig tidigare varit dålig i magen och har aldrig tidigare visat sig känslig för foderomställningar eller olika godis/fodersorter. Idag tvärnitade han under promenades för att stanna och smaska i sig blöt lera. Det har hänt 2 ggr tidigare och han står då och slickar/surplar i sig detta länge och väl. Tydligen bara på vissa ställen.

Vet ju att de ibland gör så, men kan han har någon brist på något? Hur tar man reda på detta i så fall?
 
Min "kännsla" när jag läser om hur din häst gör är också att det är någon form av brist...
Får han mineraler?
Hur ser foderstaten ut i övrigt,är den uträknad och baserad på analyserat foder?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 947
Hundhälsa Är i desperat behov av tips på vad jag kan prova på min hund med kronisk gastrit. Det känns som det är sista chansen nu och det gör mig...
2
Svar
26
· Visningar
18 576
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 646
Senast: Pancakes
·
Småbarn Jag vet att det finns fler här med avkommor som av en eller annan anledning inte ätit så bra, så jag hoppas att kunna få lite tips...
2
Svar
36
· Visningar
3 099
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp