Är detta prisvärt?

V

viljan

Har fått erbjudande om att köpa denna havre:
Ekologiskt odlad havre med hektolitermått ca 55-57, 2,60 kr/kg säckat (inkl. moms)

Jag är inte så bra på det här med foder. Vad menas med hektolitermått. Är det ett bra pris. Vad kostar liknande havre hos Lantmanna.
 
Hektolitervikt heter det. Är detsamma som vikt/100 liter havre.
Den här havren väger alltså mellan 55 och 57 kg / 100 liter.
Prisvärt eller inte inte? ja, du kan ju få tag i både billigare och dyrare så det måste du nog bestämma själv.
Om du vill gynna den ekologiska odlingen är det väl ett bra val men för hästens skull spelar det verkligen ingen roll. Jag ger 1 kr/kg, hämtar själv. HLvikt 56 ca. Kraffts havre tror jag kostar över 3 kr/kg
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 172
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 511
Senast: Habina
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag har testat ett torrfoder som faktiskt fungerar förvånansvärt bra till mina färskfoderätande hundar. Med "testat" så menar jag att...
Svar
18
· Visningar
1 544
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp