Är det spiralproblem, torra slemhinnor eller rent av svamp eller Herpes?

Status
Stängd för vidare inlägg.

paradiset

Trådstartare
Vet varken ut eller in och vill ha lite kött på benen innan jag vänder mig till vårdcentralen eftersom man ju tyvärr måste vara "frisk" för att gå till sjukvården idag!

Sedan jag fick min spiral insatt 8 veckor efter förlossningen har jag haft fortsatt rikliga flytningar, visst vissa säger det är normalt då man är vidare o mer öppen, ok tänkte jag logiskt. Men sedan började de lukta, inte riktigt apäckligt men ändå illa och mycket! ( Luktar ju nol i vanliga fall) Sedan bärjade jag känna som stickningar i livmodern typ som svag, svag mensvärk, men nej ingen mens i sikte ens 2 veckor senare ( om det var äl) och sedan kände jag det igen. Eftersom jag aldrig haft spiral innan är det svårt veta vad som kan vara orsakat av den. Sedan har jag både när vi inte haft sex på länge men oxå efter sex haft rosa flytningar ibland svagt ljusbruna. INte mycket men dock.

Sedan kände jag som en finne bredvid blygdläppen som försvann.
Bakgrundshistorik är att jag hade svamp en gång i graviditeten.
Sedan känns jag definitivt "sluten" där nere nu men det antar jag är bara normalt. Har oxå testat Lactal om det skulle vara obalans men det hjälpte bara tillfälligt, sedan kom värken och de färgade flytningarna istället.
Tvättar aldrig med tvål och har bara bomullsunderbyxor, löst åtsittande tvättade i 60 grader.

Bakgrundshistorik mer är att min man en gång haft herpes på halsen.
Han har ofta kvisslor på låren och röd, irriterad, kliande hud på insidan låren. Efter att vi första gången hade haft sex några ggr fick jag en intensiv klåda på blygdläpparna, ngt jag än idag mest tror beror på att jag blev gravid och de svullnade men nu vet jag inte...?

Behöver få rätsida på detta, är det ngt av ovanstående problem ev eller fortfarande bara obalans, eller hu...är jag gravid, det är ju inte helt omöjligt med kopparspiral eftersom den inte hindrar ägglossning bara stöter ut och försvårar. I vilket fall om vi testar oss så testar vi oss ju båda mot herpes såklart.
 
Senast ändrad:
Sv: Är det spiralproblem, torra slemhinnor eller rent av svamp eller Herpes?

äsch ring bara mödravårdscentralen och boka tid.
Det brukar alltid gå att få tid snabbt där, ibland har de ju även drop in!
 
Sv: Är det spiralproblem, torra slemhinnor eller rent av svamp eller Herpes?

Boka tid till gyn. Du kan ha fått livmoderinflammation.

Lycka till.
 
Sv: Är det spiralproblem, torra slemhinnor eller rent av svamp eller Herpes?

Boka genast tid på gyn. En bekant fick äggledarinflammation efter insatt spiral men dröjde med att gå till doktorn. När hon väl beställde tid hade det slutat göra ont och han hittade inget. När det sedan blev problem att skaffa fler barn visade det sig att äggledarna växt samman p.g.a. inflammationen. Så boka tid direkt, det behöver ju inte vara något så drastiskt men hellre välja det säkra före det osäkra.
 
Sv: Är det spiralproblem, torra slemhinnor eller rent av svamp eller Herpes?

Gynakuten då alltså? INte MVC eller så?
 
Sv: Är det spiralproblem, torra slemhinnor eller rent av svamp eller Herpes?

Ring gynakuten och prata med dom.
 
Sv: Är det spiralproblem, torra slemhinnor eller rent av svamp eller Herpes?

Gynakuten! Detta är inte något som ska negligeras. Hopas det går bra!
 
Sv: Är det spiralproblem, torra slemhinnor eller rent av svamp eller Herpes?

DE kommer inte tro mig, nu är allt "normalt" känner inget och inga flutningar och ingen lukt. usch kommer kännas dumt ringa...
 
Sv: Är det spiralproblem, torra slemhinnor eller rent av svamp eller Herpes?

Klart att du ska få det kontrollerat om du känt en oro! Du har ju också haft symptom. Det är absolut inget att känna sig dum över!
 
Sv: Är det spiralproblem, torra slemhinnor eller rent av svamp eller Herpes?

Nu kan jag inte ringa ivart fall för jag är förkyld och tappade rösten igårkväll:(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Anonymt nick, för detta är ändå lite pinsamt:o okej, jag har haft oskyddat sex men jag har inte klamydia, gonnoré eller mykoplasma...
2 3
Svar
41
· Visningar
15 862

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp