Är 9-årsåldern en trotsålder???

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Britta68

Min pojke, nyss fyllda 9 år, har fått sånt dåligt humör! Man är sur och tvär och kasten kan vara snabba...svordomar och fult språk använder han också fast vi inte tolererar sånt. Tålamodet är mycket kort hos honom, tex igår när vi bakade pepparkakor och hans inte blev som han ville fick han ett raseriutbrott - sån brukar han inte vara???

Han har fått en lillebror i sommar så livet har ändrats men jag tycker faktiskt att vi ger honom den tid han behöver ändå, nu när jag är mammaledig har jag ju mera tid än när jag jobbar långa dagar...

Erfarenheter, någon??? Vad skall man göra, man vill ju inte strida med honom om allt?? Jag försöker hålla mig lugn och sansad men ibland räcker inte mitt tålamod heller, speciellt efter nån jobbig vaknatt med lillen..:crazy:

Skolan går bra, han trivs och har kompisar.
 
Sv: Är 9-årsåldern en trotsålder???

Det kunde vara min 9-åring :smirk:

Vi är helt tagna på sängen. Han har aldrig haft en trotsperiod i hela sitt liv. Nu känns det som vi får allt tillbaka dubbelt värre. Jag har aldrig varit med om truligare unge med sämre språk än min son..

Jag vet inte vad jag ska göra åt det. Jag vet inte om orsaken/det som löst ut det var att vi flyttade i somras; ny skola och nya kompisar.
 
Sv: Är 9-årsåldern en trotsålder???

Vi är helt tagna på sängen. Han har aldrig haft en trotsperiod i hela sitt liv. Nu känns det som vi får allt tillbaka dubbelt värre. .

Samma här, inga trotsperioder tidigare!

Vår son har varit en mysig typ, snäll, mjuk, litet av drömmare som läser och funderar mycket. Därför känns det nu som om han blivit som förbytt, plötsligt har han ett hemskt temperament!! Men där bakom finns väl förhoppningsvis den mysiga killen kvar...

Jag försöker att inte påverkas av hans dåliga humör eller provoceras då han försöker mucka gräl. Men det är svårt att hålla ut alla dagar.
 
Sv: Är 9-årsåldern en trotsålder???

Min nio åring är hur snäll som helst.....kanske lugnet före stormen hehehehe
 
Sv: Är 9-årsåldern en trotsålder???

Alla åldrar är trotsåldrar................
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp