Adwere Kuaiso Hjälp hur få bort?

M

murran

Hjälp! jag har fått ett virus och nu vet jag inte hur jag ska få bort det.
Jag har windows xp och virusprogrammet heter Symantec. Virusprogrammet har lagt viruset i karantän men säjer att för att ta bort det måste jag "turning off system restore". Jag är en riktig kratta på engelska, så jag skulle behöva lite hjälp känner jag. Viruset ifråga heter; Adwere Kuaiso.

Sv: Adwere Kuaiso Hjälp hur få bort?

puttar lite! någon
Gick in på symantecs sida och där står på engelska så jag fattar inte vad jag ska göra.

Viruset är satt i karantän, för att ta bort det permanent måste du stänga av systemåterställning. (vilket inte jag rekommenderar)
Prova att gå in o tömma karantänen, vet iof inte om det går i Symantec (Norton?)

Skall du stänga ner systemåterställning, så glöm inte att aktivera det igen efter borttagningen.
Alternativt ta hem ett annat program som klarar av att rensa.
Som typ detta: http://www.malwarebytes.org/mbam.php

Ok, och stort tack för hjälpen. Jag gick in och stängde av systemåterställning, sen gick det att ta bort viruset, och sen så knäppte jag på systemåterställningen och det fungerar som vanligt igen. Ska ladda hem programmet du rekommenderade. Tack igen:)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver hjälp och det är nu. Jag har fått ett virus på datorn som heter HDD Low. Hittade detta info om det och ett...
Svar
5
· Visningar
1 353
Senast: Bylund
·
IT & mobiler Fick ett virus via msn, i en länk.Viruset heter w.32Trats!Inf.Norton tog först bort det kom det meddelande om men det klarade det...
Svar
7
· Visningar
1 216
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama