Acorado söner

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Laahra
  • Startdatum Startdatum
L

Laahra

Mkt intresserad av Acorado-blodet o undrar vilken ni bukefalare tycker är den som kan tillföra vår hoppavel något? Något bra tips?Jag söker en hingst med gott temperament, god hoppkapacitet inte allt för hög mankhöjd, god exteriör ;). Har ni några tips?Inside information?

Sv: Acorado söner

Finns inte så många Holsteinerhingstar e Acorado.Den jag har sett är Sören von Rönnes Ascari e Acorado-Carthago som betäcker i Holsteinerförbundets regi.I botten på stosidan ligger Sörens fina sto Taggi.Tycker dock att den har en hel del att bevisa innan man kan använda den.Sen finns även ett par privatägda hingstar men ingen har utmärkt sig speciellt.Sen är det mycket möjligt att det finns hingstar reggade i andra förbund men det har jag inte så mycket koll på tyvärr.

Jag har sett Acorado II mycket och gillar honom skarpt. Han är verksam i Italien och/eller Tyskland med jag vet att de skickar semin fr Italien till många länder i Europa utan problem. Värt att kolla upp kanske?

Rätt härlig men udda bild på honom:

acorado03_big.jpg

http://www.valleluva.com/acoradoII_eng.asp

Finns inte så många Holsteinerhingstar e Acorado.Den jag har sett är Sören von Rönnes Ascari e Acorado-Carthago som betäcker i Holsteinerförbundets regi.I botten på stosidan ligger Sörens fina sto Taggi.Tycker dock att den har en hel del att bevisa innan man kan använda den.Sen finns även ett par privatägda hingstar men ingen har utmärkt sig speciellt.Sen är det mycket möjligt att det finns hingstar reggade i andra förbund men det har jag inte så mycket koll på tyvärr.

Acorado sonen efter Cartanis helsyster-Orchidee,heter Artani. Ascari ägs av Stall Ahlmann och är e Acord II.Den främste av Acorados söner har precis återkommit till Holstein efter 2 års leasing till Italien.Mkt säker i sin förärvning.;)

Acorado sonen efter Cartanis helsyster-Orchidee,heter Artani. Ascari ägs av Stall Ahlmann och är e Acord II.Den främste av Acorados söner har precis återkommit till Holstein efter 2 års leasing till Italien.Mkt säker i sin förärvning.;)

Ja det klart att han heter Artani.Det gick nog lite för fort när jag skrev det där:grin:Jag vet ju också att Ascari står hos Ahlmann-var faktiskt där och tittade på honom i somras då mitt Corradosto var där för att semineras med Cantoblanco.:)

Tack informationen hittade även Acodetto på you tube löshoppning, vilken häst!

Puttar upp denna tråd :)

har fått reda på att mitt sto Donna har en dotter e. Acorado o undrar:

Är det bra blod? Har han förvärvt sig bra?

Vem av hans söner har blivit den som antagligen kommer ge bäst avkommor?

Jag letar efter dottern till Donna men om jag ej hittar henne eller hon inte är till salu är jag intresserad av att ta ET med en hingst som har Ahorn Z i sig som Donna van het Gravenhof ( oklund-ahorn z- nabab de Reve) så det blir linjeavel..

undrar om någon av er har koll på honom o hans söner?

Liknande trådar

Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har...
2
Svar
29
· Visningar
3 594
Senast: cirkus
·
Avel Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 013
Senast: Karoliten
·
Övr. Hund Halloj, har lite funderingar som jag skulle vilja utbyta. Har en berner sennen valp hemma på 11 veckor, haft hund innan med diverse...
Svar
18
· Visningar
2 562
Senast: inverterad
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka