Äckligt, äckligt! (en spindelfråga)

Asko

Trådstartare
Igår när jag gick ut från huset så fick jag plötsligt syn på en liten hög gult som verkade stimma runt lite grann .... tittade närmare och insåg att det var massor, massor av gula små varelser som kröp runt på vår trätrappa. Efter första obligatoriska isch-anfallet så sköljde jag bort dem med vatten från trappan. Och så trodde jag att så var det med det.
Trodde alltså.
Idag fick jag en otrevlig överraskning när jag satte mig i en stol som stod alldeles intill trätrappan. Upptäckte efter ett par sekunder att något gult verkade stimma runt på mitt ena armstöd :yuck: Nu (efter ha skrikit och hoppat upp från stolen) såg jag mera ordentligt att de satt i något slags nät och insåg att det var någon slags spindelungar som kröp runt som satan. Och jag hatar spindlar :rage: Någon annan kom till min räddning och tog bort dem med hushållspapper.

Men vad sjutton, de har nu dykt upp omkring samma ställe två dagar i rad, är det någon spindelmamma som håller på att poppa ut flera ägg flera nätter i rad? Eller har det typ blivit ett ställe för spindlar nu? :nailbiting:
Vet någon om de bara poppar ut just nu eller under hela sommaren? Finns det något att göra åt det?? :eek:

Igår när jag gick ut från huset så fick jag plötsligt syn på en liten hög gult som verkade stimma runt lite grann .... tittade närmare och insåg att det var massor, massor av gula små varelser som kröp runt på vår trätrappa. Efter första obligatoriska isch-anfallet så sköljde jag bort dem med vatten från trappan. Och så trodde jag att så var det med det.
Trodde alltså.
Idag fick jag en otrevlig överraskning när jag satte mig i en stol som stod alldeles intill trätrappan. Upptäckte efter ett par sekunder att något gult verkade stimma runt på mitt ena armstöd :yuck: Nu (efter ha skrikit och hoppat upp från stolen) såg jag mera ordentligt att de satt i något slags nät och insåg att det var någon slags spindelungar som kröp runt som satan. Och jag hatar spindlar :rage: Någon annan kom till min räddning och tog bort dem med hushållspapper.

Men vad sjutton, de har nu dykt upp omkring samma ställe två dagar i rad, är det någon spindelmamma som håller på att poppa ut flera ägg flera nätter i rad? Eller har det typ blivit ett ställe för spindlar nu? :nailbiting:
Vet någon om de bara poppar ut just nu eller under hela sommaren? Finns det något att göra åt det?? :eek:
Spindlar har ju sina ägg i äggsäckar så det är nog en sån som har spruckit, sen spinner småttingarna en tråd och hoppas på lite vind så de kan flyga iväg. Du får nog räkna med att det finns mer än en spindelmamma i området. ;)

Vi har exakt samma, små gula och med en svart grej på rumpan (märks bättre när dom är LITE större) och jag googlade mig fram till att det är KORSSPINDLAR!!
Dom är så jävla vidriga.
Vi har hittat 3 såna äckliga små bebisbubblor.

AUGH! Jomen tjena, ni kan gissa vad som hände, hittade samma jä*la spindelungar idag på exakt samma armstöd som igår :arghh:

Spindlar har ju sina ägg i äggsäckar så det är nog en sån som har spruckit, sen spinner småttingarna en tråd och hoppas på lite vind så de kan flyga iväg. Du får nog räkna med att det finns mer än en spindelmamma i området. ;)

Men på samma ställen? :yuck: Kändes bara lite otroligt med nästan samma ställe och tre såna där äggsäckar. Därför undrar jag om någon här kanske visste hur många såna där äggsäckar en spindel lägger? :(
Edit: Läste på allsmäktige google att ungarna övervintrar så äggsäckarna har alltså funnits där sen i höstas ... då känns det konstigt att vi missade den på samma armstöd som igår, vi försökte ju ta bort allt :confused:

Vi har exakt samma, små gula och med en svart grej på rumpan (märks bättre när dom är LITE större) och jag googlade mig fram till att det är KORSSPINDLAR!!
Dom är så jävla vidriga.
Vi har hittat 3 såna äckliga små bebisbubblor.

Nu har vi också hittat tre såna där :banghead:
Googlade på korsspindlar och ungar, och jovisst jag misstänker att det är såna *ryyys* :arghh: Kryper på hela kroppen när jag tänker på det :eek:
Tur att de är utomhus iallafall :meh:

Eller hur!!!

Jag hoppade, flög och skrek av att bara läsa det! :eek: :crazy::cry::nailbiting:

Nope jag har inga problem med kryp, insekter eller äckliga djur överlag.. :o :angel:
Ja, jag skulle be någon annan att ta hand om dem om jag inte ryste bara jag ser någon annan röra vid spindlar :crazy:

... Nu börjar det klia över hela kroppen :arghh:

Edit: Läste på allsmäktige google att ungarna övervintrar så äggsäckarna har alltså funnits där sen i höstas ... då känns det konstigt att vi missade den på samma armstöd som igår, vi försökte ju ta bort allt :confused:
Jag tror de klättrar uppåt för att kunna skicka iväg en tråd och driva iväg med vinden.

Vi har (vad jag tror är korsspindel utefter utseendet på google) vuxna såna INNE PÅ KONTORET PÅ JOBBET!
Fatta den.

Dom är så..robusta och kraftiga att inte ens en häftapparat som vi slände på den dödade den.
Hemma hade vi en i köket men den bar sambon ut(!) medan jag skrek och slet av halva mitt hår.

En till spindelfobiker här, mitt tips som fungerat är att spraya insektsmedlet Rapid på stolarna, samt runt fönster och dörrar. De dör. Och de som kommer dit, dör de med.. när det satt sig ordentligt finner man nästan inga alls på besök. Detta skadar dock inget större djur som katt och hund såtillvida att de inte förtär produkten direkt.

tumblr_mbqjc8LStA1r5membo1_500.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka